مدیر کل ارشاد یزد:

حوزه فرهنگ و هنر تأثیرگذارتر از حوزه صنعتی و عمرانی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد یزد ضمن تأکید بر پاسداری از مفاخر علمی و فرهنگی، گفت: حوزه فرهنگ و هنر تأثیرگذارتر از حوزه صنعتی و عمرانی است و ضروری است خیرین در این حوزه نیز مشارکت داشته باشند .

به گزارش یزدی نیوز «مجید جوادیان زاده» در نشست هم‌اندیشی با انجمن‌های هنری و فعالان فرهنگ و هنر مهریز، ضمن تأکید بر جایگاه خاص شورای بازبینی آثار نمایشی، گفت: از آنجایی‌ که این شوراها به بافت منطقه آشنایی دارند، باید تقویت شوند و ممانعتی برای انجام وظایفی که دارند، ایجاد نشود . 

 
وی با اشاره به موضوع خرید آثار هنرمندان، تأکید کرد: بند قانونی ردیف بودجه برای خرید آثار هنرمندان حذف‌شده است اما این اداره تلاش می‌کند به‌ صورت‌های مختلف نسبت به خرید آثار هنرمندان و توزیع آن بین بخش‌های مختلف اقدام کند . 
 
وی خواهان توجه جدی به مقوله آموزش شد و خاطرنشان کرد: انجمن‌ها باید در کنار خلق آثار هنری و ادبی، به آموزش هنرجوها توجه بیشتری نشان دهند تا اطلاعات هنرجویان و کیفیت آثار هنری در شهرستان افزایش یابد . 
 
وی سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ و هنر را ضروری دانست و گفت: تأثیر نهادهای فرهنگ و هنر و آموزش‌ و پرورش بیشتر از نهادهای عمرانی و صنعتی است اما در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌شود و ولع عجیبی برای دانشگاه‌سازی وجود دارد  به‌طوری‌ که تعداد بالای دانشگاه‌ها و ظرفیت مازاد آنان، موجب امتیازدهی برای پذیرش دانشجوی بیشتر شده است . 
 
این مسئول، بر لزوم حفظ  مفاخر و سرمایه‌های علمی و فرهنگی ایران و معرفی آنان به جهان تصریح کرد: ایران از لحاظ ادبی، هنری و علمی بسیار غنی است به‌طوری ‌که مفاخر ادبیات و هنر ما مانند ابوعلی سینا، مولوی و رشیدالدین میبدی مورد طمع‌ورزی کشورهای دیگر قرار گرفته است در حالی که باید به این مفاخر بالید و برای پاسداری از آنان همت ورزید.
 
جوادیان زاده ضمن قدردانی از حوزه نمایش شهرستان مهریز که در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای حائز رتبه‌ها و جوایز بسیاری شده است، برای ایجاد ظرفیت برگزاری جشنواره عروسکی کودکان در مهریز قول مساعد داد . 
 
گفتنی است، در این نشست هنرمندان در مورد مظلومیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری، اهمیت زبان هنر و تأثیر مثبت یا مخرب آن بر مخاطب، همچنین نیاز شهرستان به فرهنگسرا و ساخت پلاتو، سخنانی ایراد کردند.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..