همکاری مشترک جهاد کشاورزی و هواشناسی

روسای هواشناسی و جهاد کشاورزی استان برای همکاری و همفکری بیشتر در راستای کاهش خسارات کشاورزی به ویژه سرمازدگی همکاری گسترده تری می کنند.

به گزارش یزدی نیوز، در نشست مشترکی که با حضور مسئولان اجرایی این سازمان و اداره کل هواشناسی در دفتر ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد دو طرف ضرورت تعامل و همفکری بین بخشی در راستای اطلاع رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی و کاهش خسارات به ویژه در مواقع بحرانی مانند سرمازدگی را مورد تاکید قرار دادند.

 
بر پایه این گزارش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با  تقدیر از برگزاری جلسات مشترک با اداره کل هواشناسی به خصوص در سالیان اخیر و انتشار نتایج این جلسات در قالب پیش آگاهی ها – توصیه ها و اخطاریه های هواشناسی در جهت آگاهی بهره برداران را در کاهش خسارات تاثیرگذار دانست و خواستار بررسی های دقیق و پژوهش های علمی و مقایسه ای در زمینه بروز اتفاقات سالهای اخیر همچون پوکی مغز پسته، عدم تامین نیاز سرمایی درختان و غیره شد.
 
سیّد جمال سجادی پور با اشاره به حساسیت مباحث هواشناسی به ویژه در شش ماهه دوم سال، ارائه آمارهای دقیق و کارشناسی از میزان بارش و استحصال آب در استان را امری مهم و حیاتی دانست که بر اساس آن می توان برنامه ریزی بهتری را در جهت ارتقاء و توسعه بخش کشاورزی به عمل آورد. 
 
همچنین در این نشست، دکتر برهانی مدیر کل هواشناسی استان ضمن تاکید به همکاری مستمر و فعال کارشناسان هواشناسی و جهاد کشاورزی که الگویی برای کشور محسوب می شود از راه اندازی ایستگاه هواشناسی کشاورزی در اردکان و همچنین عملیات اجرایی ایستگاه دیگری در شهرستان خاتم طی ماههای آینده خبر داد و اطلاع رسانی به ۷۶هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان در سامانه تهک کشاورزی را جهت کاهش خسارات ضروری دانست.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..