معاون مرکز پژوهش های مجلس:

شتاب توسعه متوازن و فعال سازی ظرفیت های ظرفیت یزد در سطح ملی ضرورت دارد

معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به اهمیت اجتماعی سازی و تجاری شدن دستاوردهای علمی اشاره و مطرح کرد: شتاب توسعه متوازن و فعال سازی ظرفیت های علمی و پژوهشی یزد در سطح ملی ضرورت دارد.

به گزارش یزدی نیوزایین اختتامیه نمایشگاه فن بازار و جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،معاون مرکز پژوهش های مجلس و «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در کارخانه جنوب برگزار شد.

معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بیان کرد:استان یزد به لحاظ تاریخی،فرهنگی و اقتصادی از مراکز مهم کشور است و فارغ از الزامات توسعه بومی و محلی ،انتظار می رود در توسعه ملی نیز به ایفای نقشی موثر بپردازد.
« سیدجلال دهقانی فیروزآبادی» بر ضرورت شتاب توسعه متوازن در یزد تاکید و افزود:مهاجرت سبک زندگی در استان را تغییر می دهد و باید برای ارزش گذاری فرهنگی بر مهاجران و کاهش تاثیرات منفی این جریان برنامه ریزی و تلاش کرد.
دهقانی فیروزآبادی گفت:ضروریست پژوهش زیر بنا و در خدمت توسعه قرار گیرد و در این مسیر کار پژوهشی باید ایده تولید کند و ایده نیز به عمل تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد:پژوهش از مسئله شروع می شود و مسئله مهم ما در استان یزد آب است؛ با توجه به این دغدغه نیازمند پژوهش در زمینه روش های جایگزین برای کاهش مصرف در صنعت و کشاورزی هستیم تا این مشکل نیز با نگاه علمی حل شود.
معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:رابطه دانشگاه با جامعه نیز برای اجتماعی سازی و تجاری شدن علم نیاز به تقویت و چاره سازی دارد تا بتوان تولیدات دانشگاه را برای حل مشکلات و توسعه کشور در بستر جامعه جاری ساخت.
دهقانی فیروزآبادی به الزام نقش آفرینی پژوهش در توسعه استان یزد اشاره و  گفت: ضروریست تدوین سندآمایش  با تاکید بر شناسایی فرصت ها،تهدیدها ،ظرفیت های موجود و آینده نگری برای ترسیم و تدوین طرح جامع توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد:پتانسیل یزد فراتر از پاسخ به نیازهای بومی است و باید زمینه مشارکت پژوهشگران استان در پروژه های ملی نیز فراهم شود تا همواره به صورت ملی فکر کنیم و از برآیند آن در سطح محلی و استانی اقدامات موثری را به نتیجه برسانیم.
معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به پیشنهادات صورت گرفته برای تقویت تعامل مرکز پژوهش های مجلس با استان یزد،تفاهم های مشترکی مورد توجه قرار می گیرد تا بتوان بر ظرفیت و قابلیت های علمی و پژوهشی استان در سطح کلان ملی نیز برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..