نماینده مردم یزد و اشکذر:

زمینه همکاری مشترک استان یزد و مرکز پژوهش های مجلس فراهم شده است

نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از زمینه سازی همکاری مشترک مراکز علمی استان یزد با مرکز پژوهش های مجلس در راستای کاربردی شدن نتایج تحقیقات علمی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزآیین اختتامیه نمایشگاه فن بازار و جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،معاون مرکز پژوهش های مجلس و «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در کارخانه جنوب برگزار شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:مردم،پژوهشگران و نخبگان یزدی بسیار خلاق هستند و می توانند در مسیر توسعه استان و کشور نقش آفرینی کنند که تبلور این دانش نهفته بر عهده دانشگاه و پارک علم و فناوری است.
« سید ابوالفضل موسوی بیوکی » افزود: همواره تحقق سند آمایش استان را پیگیری و مورد توجه قرار داده ایم تا محور توسعه مشخص شود و در این راستا باید محور پژوهشی استان نیز با این جریان همسو و به ویژه در حل معادله آب اثرگذار باشد.
موسوی بیوکی خاطرنشان کرد:اگر برای حل مشکل آب در استان نتوانیم به شکل مستقل و علمی وارد شویم به نتایج خوبی دست پیدا نخواهیم کرد بر این مبنا نگاه پژوهشی استان به سمت بومی سازی دانش آب شیرین کُن و شیوه های کاهش مصرف در تمام بخش ها حرکت کند.
وی اظهار داشت:یزد در حوزه بهداشت و سلامت نیز یکی از محورهای مهم کشور است و با اجرایی ساختن نتایج پژوهشی در این حوزه نیز  می توان این قابلیت را حفظ و توسعه بخشید.
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:برای تقویت ایفای نقش استان در عرصه های مختلف کشور لازم است ارتباط متقابل مرکز پژوهش های مجلس و نهادهای علمی و پژوهشی استان برقرار شود و بر این اساس پیشنهاد تفاهم نامه و همکاری های مشترک در حال پیگیری است.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..