صنایع یزد‌ «پژوهش و فناوری» را برای پیشرفت‌‌ بیشتر ‌در اولویت دهند

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها باید کاربردی و به سمت نیازها سوق داده شود گفت: توجه صنعت یزد به بحث پژوهش و فناوری پیشرفت‌های بیشتری را برای آن در پی دارد.

به گزارش یزدی نیوز، سید جلال دهقانی فیروزآبادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه فن بازار که به مناسبت هفته پژوهش در محل کارخانه جنوب یزد برگزار شد اظهار داشت: یزد را یکی از استان‌های موفق در زمینه صنعت دانست که در این سال‌ها رشد چشمگیری در این زمینه در سطح کشور داشته است.

 
معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توجه صنعت یزد به بحث پژوهش و فناوری می‌تواند پیشرفت‌های بیشتری را در برای این استان در پی داشته باشد تصریح کرد: پژوهش باید مولد و به ایده تبدیل و ایده هم عملی شود تا کاربردی باشد و در جهت حل مشکلات و مسائل به کار گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه پژوهش و توسعه رابطه دو طرفه دارند خاطرنشان کرد: این دو مقوله از هم جدا شدنی نیستند و پژوهش هم زیربنای توسعه و هم لازمه توسعه است.
 
 
دهقانی فیروزآبادی در ادامه با اشاره به اینکه استان یزد در هندسه ملی جمهوری اسلامی ایران و به لحاظ تاریخی، فرهنگی و اقتصادی به عنوان یکی از مراکز مهم کشور به حساب می‌آید عنوان کرد: این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد که توقع می‌رود بیش از پیش در سطح ملی بتوانند نقش ایفا کنند.
 
معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار امسال ما "پژوهش هدفمند" است گفت: پژوهش کارکردهای مختلفی دارد که می‌تواند در راستای نیازها سوق و صورت عملی و موفق اجرا شود.
 
به گزارش تسنیم، در نمایشگاه فن بازار یزد جدیدترین دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناوری مراکز تحقیقاتی، آموزش عالی، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، بخش‌های مختلف صنعتی و تجاری در قالب ۶۰ غرفه به نمایش درآمد و ظهر امروز در مراسم اختتامیه از پژوهشگران نمونه استان یزد تجلیل شد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..