نخبگان یزدی قادرند‌ آب شیرین‌کن را بومی‌سازی کنند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های نهفته و استعدادهای استان حمایت کرد گفت: نخبگان یزدی با ظرفیت خود قادر به بومی‌سازی آب شیرین‌کن هستند.

به گزارش یزدی نیوز، سید ابوالفضل موسوی بیوکی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه فن بازار که به مناسبت هفته پژوهش در محل کارخانه جنوب یزد برگزار شد به مسئله آب یزد و راه‌های بومی سازی آن اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در مسئله آب به خارج از استان وابسته هستیم می توان با کمک گرفتن از پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های توانمند استان نسبت به حل این مسئله گام برداشت.

 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به وجود نخبگان یزدی می‌توانیم در زمینه آب شیرین کن به بومی سازی برسیم گفت: بدون شک اگر در این زمینه بومی سازی صورت گیرد می‌توانیم از وابستگی به بیرون نجات یابیم.
 
 
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های نهفته بسیاری در استان یزد وجود دارد که باید از آنها حمایت شود اضافه کرد: اگر این ظرفیت‌های موجود حمایت شود و آنها را در راستای اهدافی که دارند تقویت کرد می توان بسیاری از مشکلات را حل شده دانست.
 
تقویت پارک‌های علم و فناوری تحولات مهمی را در یزد به همراه دارد
 
محمد صالح اولیا، رئیس دانشگاه یزد در این مراسم با اشاره به اینکه تقویت پارک‌های علم و فناوری یکی از راه‌های ایجاد تحولات مهم در استان یزد است گفت: بدون شک اگر این پارک و نهادی وابسته حمایت شود نقش موثر فناوری را می توان به عینه مشاهده کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در استان یزد با برخی از مشکلات روبه رو هستیم که اگر توجه بیشتری به آن شود و با این مباحث مواجه نباشیم می توان امید داشت که در آینده نزدیک تحولات چشمگیری را در حوزه‌های مختلف در استان یزد مشاهده کرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..