مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

توانمندسازی نسل‌ها نیازمند تقویت گفت‌وگو در خانواده است

فاطمه دانش‌یزدی در نشست چالش‌های خانواده که به مناسبت هفتۀ پژوهش برگزار شد به نقش زن در توانمندسازی خانواده تأکید کرد و گفت‌وگو و تعامل را لازمۀ تقویت بین‌نسلی دانست.

به گزارش یزدی نیوزنشست «چالش خانواده در استان یزد» به مناسبت هفتۀ پژوهش، با مدیریت کانون‌های تفکر دانشگاه یزد و با سخنرانی شش صاحبنظر از جمله مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد برگزار شد.

«فاطمه دانش‌یزدی»، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در سخنرانی خود با موضوع «چهل تجربه موفق در مدیریت خانواده» به نقش بانوان در عرصه‌های مشارکتی اشاره کرد و گفت: نقش زنان در عرصه‌های مشارکتی انقلاب و نظام اسلامی بسیار روشن و چشمگیر است و خوشبختانه در مسیر رسیدن به بلوغ انقلاب، مشارکت بالای بانوان در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را شاهد هستیم.
وی بیان کرد: در کنار این نقش‌آفرینی، حضور مؤثر زنان به عنوان پشتوانه نظام خانواده و فرزندپروری نیز به شکلی پیوسته و اثرگذار حامی پیشبرد اهداف والای این مرز و بوم است.
دانش‌یزدی چهل سالگی انقلاب اسلامی را مرهون پایداری، ایثارگری، خودباوری، ایمان و تلاش در جامعه دانست و افزود: این ویژگی‌ها در کانون خانواده و با محوریت مادران شکل گرفته و پرورش می‌یابند.
به گفتۀ وی، انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و عقیدتی در حالی به پیروزی رسید که برخی قدرت‌های منفعت‌طلب جهان آرمان این انقلاب مردمی را خلاف تصورات خود پنداشته و با روش‌های مختلف درصدد سرکوب و انزوای این دولت و نظام برآمدند.
مدیر کل امور بانوان استانداری در ادامه تصریح کرد: چهل تجربه موفق در مدیریت زندگی توکل و ایمان به خدا، مهارت‌آموزی، انعطاف‌پذیری، صداقت، جمع‌گرایی، کنترل خشم، ساده زیستی و… است که در سایه فرهنگ و ارزش‌های برآمده از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.
دانش‌یزدی با تأکید بر اینکه نباید نقش و جایگاه بانوان در موفقیت‌ها و توسعۀ کشور کم‌اهمیت شمرده شود، گفت: زن در محوریت کانون خانواده‌ است که ارزش‌های اخلاقی، باورهای دینی و معیارهای اجتماعی و فرهنگی را به نسل‌های دیگر منتقل می‌کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در پایان تعامل و گفت‌وگو را از عناصر مهم در مدیریت موفق در خانواده دانست و بیان کرد: نبود این مهم در خانواده مشکل‌زا است و باید در این خصوص و در راستای توانمندسازی عمومی و بین‌نسلی تلاش کرد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..