سخنگوی شورای شهر یزد:

تدوین سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ برای یزد ضروری است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت تدوین سند چشم انداز توسعه شهری یزد تا افق ۱۴۰۴ تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن عباسی هرفته در جلسه شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: یزد شهری جهانی و در مسیر توسعه است و برای این توسعه نیازمند یک برنامه مدون و همه جانبه است.

 
وی بیان کرد: بر این اساس تدوین سند چشم انداز توسعه شهری تا افق ۱۴۰۴ یکی از ضرورت‌های مهم در حوزه برنامه ریزی شهری است.
 
عباسی هرفته عنوان کرد: تاکید شورای شهر یزد، تدوین این سند با محوریت توسعه گفتمان شهری بر اساس مشارکت مردمی، سرمایه پذیری و کاهش تصدیگری است.
 
سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره برخی از وظایف شهرداری بیان کرد: برخی از وظایف شهرداری‌ها در قانون مشخص شده و برخی دیگر نیز باید بر اساس اسنادی همچون سند چشم انداز توسعه شهری تعیین شود.
 
وی افزود: استفاده از پیشرانه‌های شهر هوشمند، دانش بومی و داشته‌های تاریخی برای دستیابی به شهر زیست‌پذیر و گردشگرپذیر همچنین توسعه گفتمان شهری با محوریت مشارکت مردمی، سرمایه‌پذیری و کاهش تصدی‌گری دو استراتژی بنیادین برای تدوین سند چشم‌انداز شهر یزد است.
 
عباسی هرفته به تشریح برخی از اهداف کلان شهرداری یزد در آینده ای نزدیک پرداخت و یادآور شد: هوشمندسازی محاسبات مالی در مسیر توسعه منابع درآمدی پایدار و برنامه ریزی مالی مبتنی بر عملکرد، شناسایی و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی به منظور برندسازی صنایع برتر و سنتی یزد، شفاف سازی و تسهیل‌گری امور شهرداری مبتنی بر مدیریت هوشمند و توسعه کمی و کیفی خدمات مبتنی بر فن آوری‌های نوین، بخشی از این برنامه ها و اهداف است.
 
وی، کاهش آلودگی‌های محیطی مبتنی بر شهر هوشمند، انسجام بخشی به کالبد شهر با بستر توسعه درون‌زا، توسعه کمی و کیفی سیما و منظر شهری مبتنی بر هویت فرهنگی و بومی و ارتقای ایمنی از طریق انسجام کالبدی و اجتماعی را نیز از دیگر اهداف کلان شهرداری یزد برشمرد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در مورد حمل و نقل نیز بیان کرد: حمل و نقل امروز به یک موضوع پیچیده و دارای مشکلات خاص تبدیل شده که لازم است برای رفع بخشی از مشکلات این حوزه به سمت هوشمندسازی بحث حمل و نقل پیش برویم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..