معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی یزد:

عمانی‌ها بیشترین خدمات حوزه سلامت را در یزد دریافت می‌کنند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در بین گردشگران خارجی، عمانی‌ها بیشترین خدمات حوزه سلامت را در یزد دریافت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوزهما خورشیدی در دوازدهمین نشست کانون تفکر گردشگری که در دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین خدماتی که در حوزه گردشگری به مسافران ارائه می شود، خدمات حوزه سلامت است و استان یزد هر ساله تعداد زیادی گردشگر خارجی در حوزه سلامت دارد.

 
وی با بیان اینکه عمانی‌ها بیشترین گردشگر ورودی به استان یزد در حوزه سلامت هستند، افزود: بیشترین خدمات درمانی در یزد توسط خارجی‌ها، از سوی عمانی‌ها دریافت می شود.
 
خورشیدی با تشریح مزایای خدمات حوزه بهداشت و درمان در یزد بیان کرد: کیفیت خوب خدمات، قیمت مناسب، پزشکان مطرح و دلسوز و … از عوامل استقبال خارجی‌ها از گردشگری سلامت استان یزد است.
 
پیشنهاد راه‌اندازی پرواز یزد ـ عمان و بالعکس
 
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمانی‌ها بیشترین خدمات را در این حوزه دریافت می‌کنند، به طور قطع راه اندازی پرواز یزد ـ عمان و بالعکس می‌تواند به ارائه خدمات بیشتر در این حوزه کمک کند.
 
وی، راه‌اندازی این پرواز را عامل موثری در رونق بیش از پیش گردشگری سلامت در استان یزد دانست.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد همچنین از همکاری برخی بیمارستان‌های خصوصی با کمیته گردشگری سلامت خبر داد و یادآور شد: با انجام برخی هماهنگی‌ها، می توان ارائه خدمات به گردشگران خارجی را به شکل مطلوب‌تری انجام داد.
 
دستگاه‌های دولتی یزد هماهنگی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری ندارند
 
مدیرکل سابق میراث فرهنگی یزد نیز در این جلسه یکی از مشکلات استان یزد در زمینه گردشگری را عدم همکاری‌ دستگاه های دولتی استان دانست.
 
محمدمهدی شرافت بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری گردشگری نیز سرمایه گذاران بسیاری علاقمند به ورود هستند اما از آنجا که بین  دستگاه‌ها هماهنگی وجود ندارد، سرمایه گذار دچار سردرگمی می‌شود و این امر رغبت و انگیزه سرمایه گذاری را از او سلب می کند.
 
وی بر ضرورت همکاری و هماهنگی در این راستا تاکید کرد و یادآور شد: ظرفیت‌های استان یزد در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت باید به نحو بهتری مورد استفاده قرار گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..