افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در ابرکوه

فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه گفت: امسال کشفیات مواد مخدر در سطح شهرستان 281 کیلوگرم بوده که نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته است

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا صالحی» فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه در جمع اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان از مؤثر بودن اقدامات انجام‌شده توسط دستگاه‌های مختلف در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان خبر داد . 

 
وی به برنامه‌های آموزشی در کنار کشف و دستگیری مجرمین اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ حدود ۴۰ برنامه آموزشی با حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مساجد، مدارس و سایر نهادهای عمومی برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم برگزار شده است . 
 
صالحی تصریح کرد: امسال کشفیات مواد مخدر در سطح شهرستان ۲۸۱ کیلوگرم بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.
 
به گفته وی، کشفیات مواد مخدر صنعتی نیز در این مدت ۹.۵ کیلو بوده و همچنین تعداد ۱۹۲ متهم در این حوزه دستگیر و ۴۲ نفر نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد استان اعزام شده‌اند . 
 
فرمانده نیروی انتظامی از تشکیل ۱۹۴ پرونده قضایی در حوزه مواد مخدر خبر داد و گفت: در محورهای مواصلاتی ۷۲ نفر حامل مواد و در بخش پاک‌سازی نقاط آلوده نیز ۱۲۰ نفر دستگیر شده‌اند که اکثراً معتاد بوده و دستگیری آنان موجب کاهش سرقت نیز شده است . 
 
صالحی ادامه داد: در ایستگاه بازرسی ۱۴۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۵۵ نفر هم دستگیر شده‌اند. ضمن اینکه ما در حوزه ایست و بازرسی‌ها باوجود گسترده بودن حوزه استحفاظی مشکلاتی داریم که از جمله آن نیاز ضروری به خودرو است . 
 
این مقام انتظامی در رابطه با پاک‌سازی نقاط آلوده بافت تاریخی نیز ابراز کرد: گشت‌های موتوری در بافت فرسوده فعال شده و محل‌هایی که پاتوق معتادین است، شناسایی و پاک‌سازی می‌شود که در همین راستا امید است میراث فرهنگی نیز با طرح‌هایی که دارد و با همکاری شهرداری بتواند اماکنی را که به‌صورت مخروبه تبدیل شده، سامان بخشد . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..