مدیرجهاد کشاورزی خاتم خبر داد؛

افزایش ۵ برابری کشت زعفران در خاتم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با بیان این که در حال حاضر سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان 42 هکتار است گفت:‌ کشت زعفران در شهرستان خاتم نسبت به زمان مشابه سال گذشته پنج برابر رشد یافته است.

به گزارش یزدی نیوز،«مجتبی آغاز» با اشاره به ظرفیت‌‎های بالقوه شهرستان خاتم در کشاورزی اظهار کرد:‌ زعفران از جمله محصولات استراتژیک است که ظرفیت کشت مناسب آن در خاتم وجود دارد.

 
وی افزود: زعفران گیاهی گرمسیری است که در مناطق با آب وهوای معتدل که تابستانی گرم وخشک و زمستان نسبتا ملایم دارند به خوبی رشد می‌کند.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم مقاومت در سرما و تحمل برف در مدن زمان کوتاه را از جمله ویژگی‌های زعفران دانست و گفت: کشت زعفران در شهرستان خاتم پنج برابر افزایش داشته است.
 
آغاز با بیان این که طی سال‌های گذشته کشت زعفران به صورت پراکنده در حدود ۹ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کاشت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت زعفران در شهرستان خاتم به۴۲ هکتار رسیده که هفت هکتار آن بارده و ۳۵ هکتار آن غیر بارده است.
 
این مسئول متوسط عملکرد زعفران در شهرستان خاتم را پنج کیلو گرم در عنوان کرد و ادامه داد: برداشت هر هکتار زعفران در این شهرستان بیش از ۶۰ میلیون تومان درآمد برای کشاورز دارد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در پایان با بیان این‌ که در شهرستان ۱۰هزار بهره‌برداربه کشاورزی مشغولند خاطرنشان کرد: حدود۱۰۰ نفر از بهره‌برداران شهرستان خاتم در اراضی کشاورزی خود محصول زعفران کشت کردند. 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..