تکمیل فاز یک میدان میوه و تره‌بار ابرکوه تا سال آینده

شهردار ابرکوه با اشاره به این که ساخت میدان میوه و تره‌بار ابرکوه نیازمند اعتبار 60 میلیارد ریالی است، از اخذ مجوز تسهیلات 20 میلیارد ریالی در این رابطه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در صورت تخصیص کامل، فاز اول این طرح تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش یزدی نیوز«سید علیرضا رسولی» ساخت میدان میوه و تره‌بار شهرستان ابرکوه با بهره‌برداری درازمدت را یکی از طرح‌های مشارکتی برنامه سرمایه‌گذاری «ابرکوه +۱۴» خواند که در صورت تحقق علاوه بر اشتغال‌زایی، موجب ساماندهی بازار میوه و تره‌بار شهرستان نیز خواهد شد.

 
وی تصریح کرد: طرح مذکور که موقعیت مکانی آن در سه کیلومتری جاده ابرکوه- شیراز است، نیازمند سرمایه‌گذاری  حدود ۶۰ میلیارد ریال است که با پیگیری‌های مکرر، توانستیم مجوز اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال را از سازمان شهرداری‌های کشور اخذ کنیم . 
 
شهردار همچنین از صرف هزینه هشت میلیارد ریالی در میدان میوه و تره‌بار ابرکوه خبر داد و افزود: ۴۷ غرفه هر کدام به وسعت ۲۰۰ مترمربع، یک سردخانه به مساحت ۵ هزار مترمربع، رستوران، استراحتگاه، باسکول و بخش مدیریت از جمله بخش‌های مختلف میدان میوه و تره‌بار ابرکوه است که در زمینی به وسعت ۵ هکتار ایجاد خواهد شسدو.
 
رسولی با تأکید بر نیاز به حمایت‌های اداری از سوی مسئولان در این رابطه، عنوان کرد: طرح مذکور به علت اثرگذاری در حوزه کشاورزی، خدمات، عرضه و تقاضا در سطح استان و برخورداری ابرکوه از موقعیت فوق‌العاده جغرافیایی و قرار گرفتن در محور مواصلاتی چند استان، اهمیت ویژه‌ای دارد . 
 
وی میدان میوه و تره‌بار، طرحی است که نیاز به حمایت‌های فراوان دارد زیرا هم در حوزه کشاورزی و هم خدمات و هم عرضه و تقاضا در شهرستان ابرکوه که موقعیت فوق‌العاده‌ای در بخش عرضه و تقاضا و موقعیت خوبی در حوزه محورهای مواصلاتی دارد، تأثیرگذار است.
 
رسولی ضمن اشاره به اخذ مجوزهای مربوط به زمین، انشعاب آب، برق و گاز، ادامه داد: نکته حائز اهمیت در طرح میدان میوه و تره‌بار، بخش سردخانه آن است چرا که در کل استان نمونه چنین سردخانه‌هایی انگشت‌شمار است و سردخانه ابرکوه می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیاز استان نیز باشد . 
 
شهردار ابرکوه در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت تزریق کامل تسهیلات ۲۰ میلیارد ریالی، فاز اول طرح میدان میوه و تره‌بار، ظرف مدت یک سال آینده افتتاح خواهد شد
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..