افزایش گردشگران پاییزی یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از رشد آمار گردشگران و رونق گردشگری این اتان در ماه‌های آبان و آذر خبر داد و گفت: این روزها شاهد کامل شدن ظرفیت اقامت در هتل‌های استان هستیم .

به گزارش یزدی نیوز«سید مصطفی فاطمی» با اشاره به رونق گردشگری پاییز و جذب گردشگر در نقاط مختلف استان، اظهار کرد: آمار گردشگران به رغم مشکلات بین‌المللی و تحریم‌ها در ماه‌های آبان و آذر رو به افزایش بوده است به طوری که شاهد کامل شدن ظرفیت اقامت در هتل‌های استان هستیم . 

 
وی با اشاره به افزایش آمادگی زیرساخت‌های گردشگری در پذیرایی از گردشگران، تصریح کرد: هر چند سال‌های گذشته آمار گردشگران در این دو ماه همواره با کاهش مواجه بوده اما خوشبختانه این روزها زیرساخت‌های اقامتی استان هم پذیرای گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته است . 
 
این مسئول معرفی ظرفیت‌ها و رونق گردشگری نقاط مختلف استان یزد به مردم دیگر استان‌ها و کشورها از اهداف مهم برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی این دستگاه عنوان کرد و گفت: ۸۰ برنامه، رویداد و جشنواره به مناسبت شب یلدا برگزار خواهد شد و برنامه‌هایی که تاکنون در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی طراحی و اجرا شده با استقبال خوب شهروندان همراه بوده است . 
 
وی در مورد برخی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده نیز تصریح کرد: جشنواره‌های خرما، مجسمه‌های شنی، زعفران، کودک، آلبالو، قورمه، آیین‌های سنتی روستای رشکوئیه با عنوان لپو کلوخ در شهرستان‌هایی چون بافق، بهاباد، مهریز و تفت از برنامه‌های مورد استقبال مردم بودند . 
 
فاطمی اضافه کرد: به دنبال برگزاری این جشنواره‌ها و استقبال چشمگیر مردم، جشنواره زردک در خرانق شهرستان اردکان نیز برگزار خواهد شد . 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه اولویت رشد و توسعه استان توجه جدی و علمی به صنعت گردشگری است، تصریح کرد: در این مسیر علاوه بر گردشگری تاریخی و فرهنگی باید در اولویت‌های بعدی به گسترش هماهنگ و متوازن استان در این صنعت و در بخش‌های طبیعت گردی و گردشگری سلامت توجه ویژه‌ای کرد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..