مدیر کل ورزش و جوانان یزد:

توسعه ورزش بانوان نیازمند فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش جامعه است

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به این که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه، متوازن و عادلانه‌ای برای توسعه ورزش بانوان دارد، گفت: توسعه ورزش بانوان نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش برای تغییر نگرش‌ها در جامعه است.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود شریعتی» در نشست شورای ورزش بانوان منطقه دو کشور که با حضور مسئولین ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان استان‌های اصفهان، مرکزی و یزد به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار شد، با بیان این که گسترش ورزش در همه ابعاد آن یکی از مهم‌ترین نیازهای جوامع امروزی است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه ورزش بانوان موجب دست‌یابی به توسعه‌ای متوازن می‌شود . 

 
وی افزود: به دلیل نوع زندگی و فعالیت‌هایی که افراد دارند، ورزش به عنوان یکی از ملزومات زندگی سالم و بانشاط که می‌تواند زمینه شکوفایی فکری و جسمی انسان را فراهم کند، مورد توجه برنامه‌ریزان کشور قرار دارد و لازم است که این توجه همچنان به صورت گسترده و همه جانبه پیگیری شود . 
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر این که ورزش بانوان به صورت ویژه دارای اهمیت بوده و از جنبه‌های مختلفی مورد توجه قرار دارد، گفت: دختران و زنان به عنوان مادران و پرورش‌دهندگان جامعه از مهم‌ترین اقشاری هستند که سلامت جسمی و روحی آنان تاثیر بسزایی در سلامت و رشد متوازن جامعه دارد . 
 
شریعتی با بیان این که سلامتی و نشاط  بانوان در دولت تدبیر و امید از جمله مسائل مهم و مورد توجه و تاکید ریاست محترم جمهور و مقام عالی وزارت ورزش و جوانان بوده و برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه ورزش بانوان با وجود اقدامات و حمایت‌های مناسب دولت تدبیر و امید ، نیازمند تغییر نگرش مسوولان، تامین زیرساختها و بسترسازی و فرهنگ‌سازی در جامعه است . 
 
این مسئول ادامه داد: برای پیشرفت و توسعه ورزش بانوان باید دیدگاه ها نسبت به حضور بانوان در اجتماع تغییر کند و این فرهنگ نهادینه شود در ورزش تفکیک جنسیتی معنا ندارد چرا که هیچ گاه اسلام مانع ورزش بانوان نبوده و باید برخی تفکر در این ارتباط بازنگری شود . 
 
وی با اشاره به اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در راستای توسعه ورزش بانوان، تصریح کرد: برای توسعه ورزش بانوان در تمامی شهرستان ها یک سالن اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته شده و همچنین طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی بانوان مغفول نمانده و تاکیدمان هم بر اجرایی شدن آن بوده است . 
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان در خصوص اقدام وزارت ورزش و جوانان در جهت گروه بندی استان‌ها، اظهار کرد: این منطقه بندی کار ارزشمندی است که این فرصت را برای تبادل تجربیات مسئولین ورزش بانوان می‌دهد تا بتوانند با تعامل و همکاری و برگزاری دوره ها و اردوهای مشترک ورزشی در راستای توسعه ورزش بانوان تلاش کنند . 
 
شریعتی در پایان افزود: ایجاد خانه‌های ورزش روستایی گامی مهم در توسعه ورزش در مناطق محروم بوده که می‌توان با برنامه‌ریزی و برگزاری یک دوره مسابقات چندجانبه بین استان‌های منطقه دو کشور توسعه ورزش بانوان روستایی را نیز رقم زد . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..