توضیحات دادستان یزد در مورد اراضی روبروی پارک کوهستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد ضمن ارائه توضیحات دادستان یزد در مورد اراضی روبروی پارک کوهستان، گفت: دستگاه قضایی استان از هرگونه تغییر کاربری اراضی، بدون ضابطه و غیر قانونی ممانعت می‌کند

به گزارش یزدی نیوز«علی اکبر شمس» در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد اظهار کرد:  برخی افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به قطعه‌بندی و فروش برخی اراضی می‌کنند و به خریداران نیز وعده‌های پوچ و واهی تغییر کاربری می‌دهند که این ادعا غیر قانونی و چه بسا مجرمانه است . 

 
این مقام قضایی از زمین‌های روبروی پارک کوهستان به عنوان مثال یاد کرد و گفت: اراضی روبروی پارک کوهستان در جاده شهرستان تفت دو دسته اراضی را شامل می‌شود؛ بخشی از این اراضی دولتی است و اشخاص حق دخل و تصرف در آن را ندارند.
 
وی ادامه داد: بخش دیگر اراضی در مالکیت رسمی اشخاص قرار دارد که این مالکیت محترم هست ولیکن این املاک شخصی با کاربری جنگلی و فضای سبز و گردشگری است و مالکان نمی‌توانند مخالف کاربری مصوب، اقدامی کنند و ساخت و ساز تحت عنوان تجاری و مسکونی در این اراضی ممنوع است.
 
شمس در این رابطه تاکید کرد: خریداران باید به این مهم توجه داشته باشند و لازم است که اشخاص جهت طی مسیر قانونی و اطلاع از وضعیت این اراضی به شهرداری و راه و شهرسازی مراجعه کنند، کما این که قبلاً هم وضعیت این اراضی اطلاع‌رسانی شده و اخطارهای لازم مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش به عنوان مسکونی یا تجاری داده شده است . 
 
وی جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی را از سوی دستگاه‌های متولی خواستار شد و تأکید کرد: در جلسه شورای حفظ حقوق بیت ‎ ‌المال مصوب شد که دستگاه های اجرایی و شهرداری‌ها نیز باید به تکلیف قانونی خود عمل کرده و از هرگونه تغییر کاربری جلوگیری نمایند و از هرگونه ساخت و ساز نیز در اینگونه زمین ها ممانعت به عمل آورند . 
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در خصوص اراضی روبروی پارک کوهستان خاطرنشان کرد: در این مصوبه به ادارات متولی تأکید شده است اقدام لازم در جهت اجرایی شدن طرح های مصوب در آن محل را پیگیری و بر اساس مجوزهای صادره قضایی با متخلفان برخورد کنند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..