رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه:

۱۱۰ هزار رأس دام در ابرکوه علیه بیماری‌های واگیردار واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از واکسیناسیون ۱۱۰ هزار رأس دام در سال جاری علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام در ابرکوه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلی فتاحی نیا  با اشاره به اینکه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به دامداران و سلامت جامعه وارد کند، اظهار داشت: تلاش شده به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها، کانون‌های بیماری در ابرکوه شناسایی و برای مقابله با شیوع آن اقدام شود.

 
وی با اشاره به اینکه علاوه بر بیماری‌های شناخته شده میان انسان و دام، هر سال شاهد ظهور بیماری های نوپدید هستیم، افزود: تا مردم و دامداران نسبت به این بیماری‌ها شناخت لازم را پیدا کنند و از شیوع آن پیشگیری کنند، خسارت‌هایی به دامداران و سلامت مردم وارد می شود.
 
فتاحی نیا با بیان اینکه دام یک فرصت غذایی برای جوامع بشری به منظور تامین غذا است، عنوان کرد: این فرصت تهدیدهای بسیاری از جمله شیوع بیماری را نیز به دنبال خواهد داشت.
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که با استفاده از اقدامات پیشگیرانه، ارائه آموزش‌های مختلف و انجام واکسیناسیون از شیوع بیماری‌ها در جامعه جلوگیری کنیم.
 
فتاحی نیا بیان کرد: به همین منظور در سال جاری ۱۱۰ هزار راس دام در شهرستان ابرکوه علیه بیماری‌های مشترک میان انسان و دام هچنین بیماری‌های واگیر دامی واکسینه شدند.
 
وی همچنین از انجام بازدیدهای دوره ای از مراکز پرورش دام و محل‌های عرضه فرآورده های خام دامی طی سال جاری خبر داد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..