نماینده مردم یزد و اشکذر:

تمام راه‌های انتقال آب به یزد بررسی شود/ضرورت توجه به حسابداری آب

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به کمبود شدید منابع آب شرب در یزد گفت: تمام راه‌های انتقال آب به یزد باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزسید ابوالفضل موسوی بیوکی، صبح امروز در جلسه کانون تفکر آب در یزد اظهار داشت: به نظر می رسد در مورد مشکلات پیش آمده در حوزه انتقال آب زاینده رود به یزد نیازمند داشتن حسابداری آب هستیم به نوعی که تکلیف میزان آبی که از منابع مختلف پشت سد زاینده رود جمع می شود و میزان بهره برداری استانهای بهره بردار با در نظر گرفتن جمیع جهات مشخص شود.

 
وی افزود: تعداد مهاجران به استان یزد نشان دهنده این است که بخشی از این مهاجرت به دلیل کمبود آب و به دنبال آن متاثر شدن امنیت این مناطق است که با توجه به اینکه خود یزد نیز برای شرایط فعلی با مشکلاتی روبرو است، باید پیگیر اقداماتی باشیم تا جمعیتی که به این سمت مهاجرت می کند بتوانند در محل‌های خود استقرارشان را حفظ کنند اگر چه مهاجرت پدیده ای است که ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی مربوط به خود را دارد.
 
عضو مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: مهمترین نکته ای که در کنار آب مورد بحث و بررسی قرار گرفته مسئله آمایش سرزمینی است که نقشه راهی است برای آینده این استان و مطابق برنامه ششم توسعه کشور باید هر چه رودتر به این مهم دست یابیم.
 
موسوی بیوکی با بر شمردن محورهای چهار گانه انتقال آب که در محافل مختلف در مورد آن صحبت می شود، بیان کرد: تمامی راه‌های انتقال آب به استان را باید مورد بررسی قرار داد و در نهایت برای داشتن آب پایدار و حتی اشتغال و صنعت باید نگاه خاصی به سواحل و دریای عمان داشت.
 
نایب رئیسکمیسیون عمران با اشاره به بحث بودجه سال ۹۸ که قرار است از روز یکشنبه در مجلس مطرح شود، میزان تخصیص بودجه مربوط به انتقال آب به یزد را مورد کنکاش قرار داد و اظهار امیدواری کرد: برای برقرار ماندن پروژه های انتقال آب به یزد بودجه های تخصیص یافته از قدرت اجرایی خوبی برخوردار باشد.
 
موسوی بیوکی اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان انتقال آب از زاینده رود به یزد کاهش یافته و دستگاه‌های متولی امر در این زمینه از آب چاه استفاده می کنند، شایسته است تا نسبت به اطلاع رسانی و هشدارهای لازم به شهروندان اقدامات جدی و شفافی صورت بگیرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..