بانوان حقوق شهروندی را به فرزندانشان آموزش دهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بانوان حقوق شهروندی را به فرزندانشان آموزش دهند گفت: کم تحرکی یکی از عوامل پرخطر و روبه افزایش در بین بانوان است.

به گزارش یزدی نیوزباسعلی دانافر در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات زنان در جامعه و راهکارهای حمایتی از زنان جهت حمایت از کانون خانواده بر آموزش حقوق شهروندی به فرزندان توسط بانوان تاکید کرد و اظهار داشت: نگاه‌ها و ذهنیت مادران در شکل گیری شاکله شخصیتی فرزندان بسیار مهم و آنها در منزل خود باید سعی کنند که نسبت به اعمال و رفتارشان دقت نظر بیشتری داشته باشند.

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: اگر بانوان فرزندانشان را نسبت به اهمیت حقوق شهروندی آگاه سازند و بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند، نسل آینده می‌توانست بسیاری از قوانین را فراگرفته و بر اساس آن مطالبه کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه عملی از سوی بانوان در حال افزایش است که خطرات بسیاری در آینده در پی دارد تصریح کرد: این عمل کم تحرکی است که امروزه در حال افزایش در بین بانوان و دختران است.
 
دانافر به اثرات منفی کم تحرکی در بانوان اشاره کرد و گفت: آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی از جمله مسائل و مشکلاتی است که اگر بانوان بر بی تحرکی خود ادامه دهند با آن مواجه می‌شوند و شاید در برخی از موارد، دیگر جایی برای درمان کامل و بهبودی صددرصدی وجود نداشته باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه سرمایه گذاری بر روی دختران و زنان در جامعه یک سرمایه گذاری بلند مدت است عنوان کرد: بانوان یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار در جامعه هستند زیرا نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و تربیت کننده نیمه دیگر هستند.
 
وی در پایان زنان را رکن اصلی توسعه جامعه دانست و افزود: در هر جامعه ای که توجه به زنان کم باشد آن جامعه مسیر توسعه یافتگی را نمی‌تواند طی کند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..