اختتامیه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد هفته اول اسفند برگزار می‌شود

دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد هفته اول اسفند را به عنوان زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره دانست.

به گزارش یزدی نیوزبا پایان یافتن مهلت ثبت‌نام چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد، نویسندگان، خبرنگاران و اهالی رسانه منتظر خبرهای مربوط به بررسی آثار و اعلام نتایج و برنامه‌های جانبی هستند.

 
جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد با مشارکت سه استان یزد، فارس و کرمان در دو بخش اصلی و ویژه و در مجموع ۱۷ رشته در اوایل مهرماه آغاز شد و به عنوان یکی از چند جشنواره مطبوعات منطقه‌ای کشور محسوب می‌شود که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اجرای اداره کل آن وزارتخانه در استان یزد برگزار می‌شود.
 
سهیل شریعتمداری دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات در استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از پذیرش ۶۵۹ اثر با پایان مهلت ارسال خبر داد و اظهار داشت: آثار پذیرفته شده از این میان در حدود ۶۰۴ اثر است و ۵۱ اثر با پایان مهلت ویرایش و به دلیل نقص‌های متعدد حذف گردیده است.
 
وی گفت: ۴۰۳ اثر از بین آثار پذیرفته شده از جانب اهالی رسانه‌ی یزد است و همچنین ۱۵۶ اثر از فارس و ۴۵ اثر، مجموع آثار کرمان و کرمان جنوب می‌باشد.
 
شریعتمداری آمار هر رشته در دو بخش اصلی و ویژه را هم اعلام کرد که غالب آثار در بخش اصلی در رشته  گزارش با ۱۲۳ اثر ، سرمقاله با ۷۱ اثر و رشته تیتر با ۶۹ اثر می‌باشد.
 
وی آثار مربوط به شخصیت مرحوم فرخی یزدی که به عنوان یکی از رشته‌های بخش ویژه و دارای جایزه ویژه می‌باشد را ۱۹ اثر اعلام کرد و گفت: غالب آثار پذیرفته شده در این بخش هم مربوط به شهرجهانی با ۳۱ اثر و مصرف بهینه آب و جوانان به ترتیب با ۳۷ و ۲۳ اثر در ردیف پر مخاطب‌ترین رشته‌های جشنواره بوده است.
 
دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات یزد زمان تقریبی برگزاری جشنواره را هفته اول اسفندماه اعلام کرد و ادامه داد: با اعلام قطعی اسامی هیئت داوران توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارتخانه در هفته آینده، کار داوری آغاز ‌می‌شود و در حدود یک ماه و نیم ادامه پیدا می‌کند.
 
وی درباره برنامه‌های جانبی این جشنواره هم گفت: گارگاهی با تدریس آقای ضیایی پرور به عنوان رییس هیئت داوران و رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارتخانه برای شرکت کنندگان در روز اختتامیه برگزار می‌شود و این علاوه بر کارگاه‌هایی است که هر ماه با دو نشست به عنوان برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده، در حال برگزاری است.
 
جوایز این جشنواره به گفته شریعتمداری به تعداد ۵۱ اثر و به صورت سه جایزه در هر رشته و به مبالغ هفتصد، پانصد و سیصد هزار تومانی به همراه لوح تقدیر برای هر سه مقام و تندیس برای نفرات برتر می‌باشد.
 
سهیل شریعتمداری از تلاش این دبیرخانه برای برگزاری نمایشگاه اسناد مطبوعات در صورت برقراری مقدمات کار خبر داد.
 
بدیهی است که هر اقدام فرهنگی و برنامه‌ریزی شده از جانب متولیان فرهنگی باید در جهت نیازهای روز کشور و منطقه باشد و نباید به عنوان یک برنامه اجرایی و بدون اثر منعقد گردد که گذشته از بی‌مدیریتی، موجب اتلاف هزینه و عملکرد می‌‌شود. این جشنواره و اقدامات مشابه رسانه‌ای باید متناسب با نیازها و بهبود عملکرد رسانه‌ای به ویژه در شرایط امروز کشور که دچار جنگ رسانه‌ای هستیم و به جهت بهبود عملکرد اهالی رسانه که امری ضروری است، باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..