امام جمعه یزد:

آموزش‌های قرآنی بر اساس سنین مختلف طراحی و اجرا شود

امام جمعه یزد با اشاره به این که قرآن برای تمام امور زندگی انسان برنامه دقیق دارد گفت: آموزش‌های قرآنی بر اساس سنین مختلف طراحی و اجرا شود

به گزارش یزدی نیوز،آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به این که قرآن کریم برای تمامی شئون زندگی انسان برنامه دقیق و عملی دارد اظهار کرد: الان متاسفانه قرآن کریم آنگونه که باید و شاید در جامعه ما جاری و ساری نیست .

 
وی افزود: توجه به قرآن و استفاده از آموزه‌های قرآنی در جامعه باید بیش از پیش انجام شود و زمینه‌ای فراهم گردد که قرآن در زندگی همه افراد جامعه وجود داشته باشد .
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در قرآن کریم و روایات مسائل مختلفی در ارتباط با سطح زندگی داریم و اگر این موارد در قالب‌های زیبای هنری به مردم بیان شود، قطعا مردم ارتباط بسیار خوبی با آن برقرار می‌کنند .
 
ناصری یزدی تصریح کرد: بیان این مسائل هم نباید به گونه‌ای باشد که مردم متوجه قرآنی بودن چنین مسائلی نشوند و حتما لازم است انتقال این مطالب به افراد با ذکر قرآنی بودن آن انجام شود .
 
این مسئول با اشاره به این که نسبت به آموزش قرآن کریم و سبک آموزشی که استفاده می شود هم باید توجه ویژه ای صورت گیرد افزود: مربیان قرآن باید علاوه بر این که نسبت به علوم قرآنی اطلاعات و علم کافی داشته باشند، لازم است سبک مناسبی برای آموزش قرآن را مورد استفاده قرار دهند .
 
امام جمعه یزد گفت: در این زمینه نکته بسیار مهمی که باید حتما به آن توجه شود این است که آموزش باید متناسب با سنین مختلف انجام شود و یک سبک و نوع آموزشی برای تمام سنین مورد استفاده قرار نگیرد .
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به درستی انجام شود، قطعا جامعه هم از این آموزش‌ها استقبال کرده و کم‌کم استفاده از قرآن و دستورات قرآنی در جامعه فراگیر می‌شود .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..