مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خبر داد:

راه اندازی مرکز توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی برای شهرستان بهاباد

فخرالسادات خامسی هامانه در نشست مسائل اولویت دار اجتماعی شهرستان بهاباد خبر از راه اندازی مرکز توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی برای شهرستان بهاباد داد.

به گزارش یزدی نیوز«فخرالسادات خامسی هامانه» در نشست شورای معاونین نهاد کتابخانه های عمومی کشور که با محوریت بررسی مسائل اولویت دار اجتماعی شهرستان بهاباد برگزار شد، اعلام کرد: به زودی مرکز توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی برای شهرستان بهاباد راه اندازی می شود تا با استفاده از پتانسیل سازمان های مردم نهاد، دوره های آموزشی و برنامه های نشاط اجتماعی در این شهرستان برگزار شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: در صورت موفقیت طرح، این طرح می تواند تداوم یافته؛ بودجه بیشتری به آن اختصاص یابد و در دیگر شهرستان های کم برخوردار هم اجرا شود.
خامسی با بیان اینکه به واقع در برخی محلات بهاباد و روستاها امکان توسعه فضای آموزشی وجود ندارد، بیان کرد: حضور کتابخانه ها در مناطق محروم نقش مهمی دارد و می تواند خلا موجود در این زمینه را پوشش دهد.
وی افزود: با توجه به ارتباطی که کتابخانه ها با بطن و متن جامعه دارد، این نهاد می تواند یکی از  نهادهای موثر باشد؛ لذا موضوع آموزش کتابداران در  زمینه تعامل با مردم و حفظ سرمایه های اجتماعی، می تواند تاثیرگذار باشد.
وی گفت: سازمان های مردم نهادی در استان یزد وجود دارد که در حوزه کتاب فعال هستند و می توان با انعقاد یک تفاهم نامه مشترک از ظرفیت آنها به ویژه در راه اندازی حلقه های کتابخوانی محلات برای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده نمود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..