نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

واگذاری پروژه های دولت به بخش خصوصی راهکاری موثر در مقابله با تحریم ها است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی واگذاری پروژه های نیمه تمام عمرانی دولت به بخش خصوصی را راهکاری موثر در مقابله با تحریم ها و بهبود شرایط اقتصادی کشور مطرح کرد.

به گزارش یزدی نیوز کارگروه ویژه ساماندهی طرح های نیمه تمام عمرانی کشور با حضور« سید ابوالفضل موسوی » نائب رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،«محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و نمایندگانی از وزارت خانه های نیرو،اقتصاد و دارایی،بهداشت،راه و شهرسازی، وزارت کشور  و سازمان برنامه و بودجه در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

رئیس کارگروه ویژه ساماندهی طرح های نیمه تمام عمرانی کشور گفت:در جایگاه نظارتی، مجلس برای ارزیابی اقدامات و عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی کشور به بخش خصوصی فعال شده  و ابعاد مختلف این موضوع در حال بررسی است.
« سید ابوالفضل موسوی» افزود:بر مبنای اقدامات انجام شده تا کنون تعداد پروژه ها در سطح کشور مشخص شده است و سامانه ای نیز برای بارگذاری اطلاعات این پروژه ها جهت دسترسی عموم با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور در حال فعالیت و بروزرسانی اطلاعات می باشد.
موسوی بیان کرد:واگذاری پروژه های نیمه تمام دولت به بخش خصوصی در حوزه عمرانی یکی از راهکارهای موثر در مقابله با ترحیم ها و بهبود شرایط اقتصادی کشور است زیرا این اقدام جریان یابی سرمایه گذاری،رونق فعالیت های اقتصادی و عمرانی،آزاد شدن ظرفیت های کشور و ایجاد شغل را به همراه دارد.
وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی با فعالیت در زمینه سازی برای واگذاری پروژه ها،متولی انتقال این موضوعات به بخش خصوصی است و  از سوی دیگر نیز بورس اعلام آمادگی کرده است که برای واگذاری تمام پروژه ها راهکاری برای ارائه در زمینه تامین منابع مالی وجود دارد. 
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت منابع دولت در پروژه های عمرانی در بودجه سال ۹۸ نیز بر رجوع به بخش خصوصی بسیار تاکید شده و این امر تکلیف ملی محسوب می شود.
موسوی افزود:واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی در حوزه عمرانی نسبت به مشارکت ارجحیت بیشتری دارد و  باید  مدیران دولتی در سطح ملی و استانی برای تحقق این مهم تلاش جدی به کار گیرند.
 
 
*یزد استانی سرمایه پذیر و فناور محور
 
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع موانع و تسهیل شرایط برای فعالیت بخش خصوصی گفت:لازم است بخش خصوصی و مردم در ارکان اجرایی کشور حضور پررنگی داشته باشند و با نهادینه سازی این موضوع در سراسر کشور بدنه دولت نیز به سمت معقول خود حرکت می کند.
وی یادآور شود:سازوکاری جدی نیز در تعریف پروژه های جدید لازم است در غیر این صورت در سال پیش رو نیز با اضافه شدن حجم پروژه های جدیدی روبه رو می شویم که ساماندهی وضعیت فعلی را مشکل تر می سازد.
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان به ویژگی های سرمایه پذیری،فناور محور بودن و نخبه پروری در یزد اشاره و بیان کرد:ضروریست بورس،اتاق بازرگانی و سایر نهادهای موثر در این زمینه به شکل فعال تری در سطح استان ایفای نقش کنند و برای  ایجاد مدل های مناسب سرمایه گذاری و رفع موانع قانونی در تسهیل شرایط دولت و بخش خصوصی به میدان بیایند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..