رییس حوزه هنر یزد خبر داد؛

بازخوانی خاطرات طلایه‌داران حماسه و ایثار، در یزد

رییس حوزه هنری یزد از برگزاری دهمین محفل خاطره پایداری با موضوع «خاطرات گروه تخریب» در این مرکز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدصادق کوچک‌زاده» اظهار کرد: دهمین محفل خاطره پایداری با موضوع نقش رزمندگان تخریب‌چی‌ در دوران دفاع مقدس، ۲۵ آذر در نارنجستان هنر این مرکز برگزار می‌شود .

 
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با جمعی از فرماندهان، رزمندگان ، ایثارگران و هنرمندان خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های آنها را گنجینه‌های بی‌بدیل و سرمایه‌ی ملت ایران خواندند افزود: محافل خاطره پایداری حوزه هنری یزد در راستای احیای این گنجینه‌ها و بازخوانی و روایت صحیح تاریخ دفاع مقدس از زبان رزمندگان و پیش قراولان جهاد و شهادت برگزار می‌شود .
 
رییس حوزه هنری یزد گفت: شنیدن خاطرات دفاع مقدس آن هم از زبان یادگاران آن دوران به ویژه رزمندگان گروه تخریب که خودشان در دل حادثه حضور داشتند و برخی از آنان هنوز در کنار ما زندگی می‌کنند، می‌تواند دستمایه تولیدات ارزشمند هنری و ادبی قرار گیرد و زمینه مناسبی را برای ثبت و ضبط خاطرات آن عزیزان و انتقال این سرمایه ملی به نسل جوان و آیندگان فراهم آورد .
 
کوچک‌زاده تصریح کرد: در این محفل تعدادی از دلاورمردان تخریب‌چی تیپ ۱۸ الغدیر خاطراتی از ایستادگی و مقاومت، شجاعت و ایمان، ایثار و شهادت و ابتکار و خلاقیت گروه تخریب در دوران دفاع مقدس بیان می‌کنند .
 
این مسئول از عموم مردم برای حضور در این دورهمی صمیمانه دعوت کرد و ادامه داد: این محفل یکشنبه (۲۵ آذر) ساعت ۱۸ با حضور خانواده‌های شهدا و جمعی از فرماندهان، رزمندگان گروه تخریب، ایثارگران، پژوهشگران، هنرمندان و فعالان فرهنگی هنری در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار می‌شود .
 
گفتنی است؛ در دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان، گروهی بودند که از بین ‌بهترین‌ها و شجاع‌ترین‌ها انتخاب می‌شدند و در گمنامی فعالیت می‌کردند، آنها همانانی بودند که پیش از همه وارد عملیات می‌شدند و تا امروز نیز میدان عملیات را ترک نکرده‌اند. آری آنان تخریب‌چی بودند و اگر بگوییم نزدیک‌ترین‌ها به شهادت، ‌سخنی به گزاف نگفته‌ایم .
 
محافل ماهانه خاطره‌گویی رزمندگان یزدی با عنوان «پایداری» آخرین یک‌شنبه هر ماه در حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..