امام جمعه ابرکوه:

مجلس‌ به ربا و حرام‌خواری بانک‌ها پایان دهد

امام‌ جمعه ابرکوه در مجمع بسیج این شهرستان گفت: مجلسی‌ها باید بعد از 40 سال احساس مسئولیت کنند و قانونی وضع کنند که به ربا و حرام‌خواری بانک‌ها خاتمه دهد .

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم حسینی» د مجمع عمومی بسیج ابرکوه که با محوریت «ربا و مبارزه با آن» در حضور جمعی از مسئولان این شهرستان در ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه برگزار شد، با اشاره به وجود غول‌های اقتصادی در کشور که با عناوین مختلف به طور دلخواه قیمت‌گذاری کرده و حق مردم را می‌خورند، تأکید کرد: در کنار موضوع مبارزه با رباخواران، مسئولان وظیفه‌ دارند طرح مبارزه با پیدایش ربا را نیز مطرح کنند.

 
وی افزود: در این رابطه مجلسی‌ها باید بعد از ۴۰ سال احساس مسئولیت کرده و قانونی وضع کنند که به ربا و حرام خواری بانک‌ها خاتمه دهد . 
 
حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: همه مشکلات از آنجایی ناشی می‌شود که در کشور تحت عنوان قانون‌مداری بی‌قانونی انجام می‌شود و نمونه آن گرفتن دیرکرد توسط برخی بانک‌هاست که قانوناً، شرعاً و عقلاً،‌ ربا نام دارد و حرام است . 
 
مبارزه با رباخواری در راستای فرمان آتش به اختیار
 
حجت‌الاسلام «مجتبی رحمت زاده» رییس دادگستری ابرکوه نیز با اشاره به‌ فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری در امور فرهنگی، اظهار کرد: تمام افراد باید فرمان آتش به اختیار را سرلوحه تمام برنامه‌های خود قرار دهند و منتظر اقدام مسئولان برای پیشبرد اهداف نظام نباشیم . 
 
وی ابراز کرد: در بخش مبارزه با رباخواری نیاز است که مردم و مسئولان تلاش کنند تا افراد نیازمند به سمت ربا نروند و افراد سرمایه‌دار نیز به جای رباخواری، اقدام به راه‌اندازی یک کار تولیدی و اقتصادی سالم کنند.
 
رحمت‌زاده مبارزه با رباخواری را دلیل زیاد بودن این جرم در شهرستان ندانست و افزود: پس از اعلام مراجع فرهنگی و اجتماعی مبنی بر وجود آسیب‌های بسیار ناشی از رباخواری، این طرح با همکاری مردم، بسیجیان، اطلاعات سپاه و برخی مسئولان کلید خورد و ابرکوه پرچم‌دار و پیشتاز این طرح است . 
 
جلوگیری از رباخواری با ایجاد امنیت اقتصادی
 
«علی خادمی» رییس دادگاه کیفری ابرکوه نیز عنوان کرد: در کنار مبارزه با رباخواری نیاز است که بسترهای ایجاد و رشد این جرم در جامعه با ایجاد امنیت اقتصادی و اعتماد مردم به یکدیگر، از بین برود . 
 
وی خاطرنشان کرد: ما مسئول شده‌ایم که در برابر مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف به‌ ویژه بخش اقتصادی بی‌تفاوت نباشیم و زمینه رفع مشکلات آنان را فراهم کنیم نه این که طوری آنان را در تنگنا قرار دهیم که جز گرفتن ربا راهی نداشته باشند . 
 
سنگ‌اندازی برخی مسئولان به بهانه‌ی حفظ آبروی رباخواران
 
«محمدحسین ابراهیمی» سپس دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه گفت: پس از طرح موضوع مبارزه با رباخواران، به پیشنهاد امام‌جمعه شهرستان مدتی به آنان فرصت داده شد تا از اقدامات خود توبه کنند و اموال مردم را به آنان بازگردانند و در ادامه نیز پس از اتمام مهلت مذکور مبارزه جدی و قاطعانه با این افراد آغاز و همچنان ادامه دارد . 
 
وی ادامه داد: تاکنون رباخواران مبالغ بسیار هنگفتی را که به ناحق از مردم گرفته بودند، مرجوع کرده و طرح مذکور نتایج مثبتی داشته است که بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده بود و این موفقیت در حالی است که بسیاری از مسئولان در شهرستان و حتی کشور نیز قصد سنگ‌اندازی داشته و از دستگیری رباخواران به بهانه آبرو ریزی گلایه می‌کردند . 
 
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های طرح مبارزه با رباخواران این است که در صورت رضایت رئیس شعبه کیفری شهرستان در کیفرخواست متهمان، موضوع برگزاری جلسات رسیدگی به ‌صورت علنی را مطرح کنیم تا مردم رباخوارن دانه‌درشت را ببینند و بشناسند . 
 
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه تأکید کرد: رباخوارانی که امروز به‌حکم قانون از میلیون‌ها سود خود دست کشیدند، قطعا به دنبال ضربه زدن هستند و برای این کار نیز در بین مسئولین نفوذ می‌کنند تا وانمود کنند که افراد موجهی هستند و به ناحق مورد اتهام قرار گرفته‌اند لذا مردم و مسئولین باید در این زمینه هوشیار باشند . 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..