رییس شورای عالی داوران کونگ‌فو گرات‌سان کشور:

داوران رقابت‌های رزمی مورد بی‌مهری هستند

رییس شورای عالی داوران کونگ‌فو گرات‌سان کشور با اشاره به بی‌مهری در حق داوران مسابقات رزمی، گفت: همان‌طور که هیچ بازی فوتبالی بدون حضور داور برگزار نخواهد شد، برگزاری رقابت‌های رزمی هم بدون داور ممکن نیست، البته با این تفاوت که همیشه داوران این مسابقات نادیده گرفته می‌شوند .

به گزارش یزدی نیوز«محمد تخته‌دار» با بیان این که برخی از بی‌مهری‌ها‌ به داوران از سوی ورزشکاران راتفاق می‌افتد، تصریح کرد: غالباً ورزشکاران برنده خود را لایق پیروزی می‌دانند ولی بازنده‌ها، داور را عامل اصلی باختشان معرفی می‌کنند و این همان بی‌مهری یک ورزشکار در حق داور مسابقه است . 

 
وی با بیان این که معمولاً در بازی‌های استانی هزینه‌ای به داوران پرداخت نمی‌شود، گفت: اصولاً داوران در مسابقات استانی عاشقانه به امر قضاوت می‌پردازند ولی اگر هم هزینه‌ای مد نظر باشد، حداقل بنده تاکنون حق الزحمه‌ای در این باره دریافت نکرده‌ام . 
 
تخته‌دار در مورد هزینه قضاوت در مسابقات کشوری، گفت: حق الزحمه قضاوت داوران در مسابقات کشوری که توسط کمیته برگزاری مسابقات لحاظ می‌شود نیز ناچیز است و گاهاً با تاخیز زمانی زیادی پرداخت می‌شود . 
 
وی یادآور شد: داوران در بعضی از رشته‌های رزمی برای ارتقای سطح داوری خود باید تعداد مشخصی داوری را در دفترچه قضاوت خود ثبت کنند که این اتفاق بعد از هر قضاوت، از سوی کمیته داوران مدنظر و لحاظ می‌شود.
 
این مسئول با بیان این که در برخی از رشته‌های رزمی مثل ووشو و کاراته بعد از دریافت مدرک داوری، شناسنامه داوری یا کارت ثبت تعداد داوری برای داوران صادر می‌شود، در پایان در این باره افزود: تعداد قضاوت‌های داوران برای ارتقای سطح داوری با تایید کمیته داوران هیات یا سبک مربوطه در دفترچه داوری ثبت می‌شود تا داور مجاز به حضور در درجه بعدی داوری باشد . 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..