با حضور نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس؛

کارگروه ویژه ساماندهی طرح های نیمه تمام عمرانی کشور در یزد برگزار شد

کارگروه ویژه ساماندهی طرح های نیمه تمام عمرانی کشور با رویکرد ایجاد گفتمان مشترک و تقویت زمینه های موثر در واگذاری و جذب مشارکت بخش خصوصی به میزبانی استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزکارگروه ویژه ساماندهی طرح های نیمه تمام عمرانی کشور با حضور« سید ابوالفضل موسوی » نائب رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،«محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و نمایندگانی از وزارت خانه های نیرو،اقتصاد و دارایی،بهداشت،راه و شهرسازی، وزارت کشور  و سازمان برنامه و بودجه در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

بررسی وضعیت طرح های نیمه تمام، روند ثبت و اطلاعات موجود در پرتال ملی مشارکت عمومی-خصوصی با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور، موانع پیش روی بخش خصوصی،دیدگاه های اتاق بازرگانی در تسهیل زمینه های حضور بخش خصوصی در این عرصه،ظرفیت های حمایتی بانک مرکزی،صندوق توسعه و بیمه از موضوعات شاخصی بود که در این کارگروه طرح و مصوباتی برای پیگیری این موضوعات در دستور کار قرار گرفت.
در این نشست چند ساعته نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ،شرکت توسعه منابع آب و نیرو، ،صندوق توسعه ملی،بانک پارسیان،شرکت ساخت و توسعه، اتاق بازرگانی،جامعه مهندسی مشاور ایران،شرکت راه آهن ،سازمان بورس،بیمه مرکزی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز  حضور داشته و به بیان دیدگاه های خود در رفع موانع برای واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی پرداختند.
برش استانی طرح های نیمه تمام عمرانی در یزد نیز توسط مدیران دستگاه های اجرائی موثر ارائه و زمینه های واگذاری و اتمام این طرح ها در قالب مدل های مختلف سرمایه گذاری مورد هم اندیشی قرار گرفت.
گفتنی است کارگروه ویژه ساماندهی طرح های نیمه تمام عمرانی کشور برای اولین بار در شکل عمومی و به میزبانی استان یزد برگزار شد و استان گلستان نیز میزبان برگزاری دومین نشست این کارگروه خواهد بود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..