سرپرست استانداری یزد :

کلیشه های رایج برای نسل جوان جذابیتی ندارد/ضرورت قالب شکنی در تبیین انقلاب و بیان دستاوردهای آن

سرپرست استانداری یزد بر پاسخگویی به مردم مبتنی بر آرمان های بسیط انقلاب اسلامی تاکید و مطرح کرد: کلیشه های رایج و شیوه های سنتی در تبیین دستاوردهای چهل سالگی انقلاب برای نسل جوان جذابیتی ندارد.

به گزارش یزدی نیوز، جلسه شورای اداری شهرستان تفت با حضور سرپرست استانداری یزد، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی،فرماندار این شهرستان و اعضای شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سرپرست استانداری یزد با اشاره به ضرورت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: نیازمند تحول در بیان دستاوردها و تبیین مواضع انقلاب هستیم زیرا  یکی از شاخصه های مهم این رویداد تحول گفتمانی و میدان یافتن ابزارهای نو برای انتقال فرهنگ و مفاهیم می باشد.
طالبی ادامه داد: برای  تبیین مواضع انقلاب و دستاوردهای آن اسیر راه و ابزارهای سنتی هستیم و لازم است در آستانه چهل‌سالگی انقلاب از کلیشه های تکراری پرهیز شده و قالب شکنی صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: امروز با نسلی مواجه ایم که در معرض ابزارهای ارتباطی جدید قرار دارد و بسیاری از کلیشه‌های گفتمانی ، برای این نسل جذابیتی ندارد و جامعه را نیز اقناع نخواهد کرد، بر این مبنا لازم است برای بیان دستاوردها و گزارش‌های چهل‌سالگی انقلاب از ابزارهای نوین ارتباطی،زبان هنر و ظرفیت هنرمندان بهره مندی مطلوبی صورت گیرد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: دستگاه های اجرایی تأثیرپذیری گزارش و شیوه های ارتباط با مردم را مورد ارزیابی قرار دهند و برای مشارکت نهادها و گروه‌های مردمی مرتبط با جامعه در بیان موفقیت های کشور تلاش کنند.
طالبی  اظهار داشت: آرمان‌های بسیط  انقلاب طیف گسترده‌ای از موضوعات را در برگرفته و این بالندگی نشان می دهد  که  انقلاب اسلامی مانند بسیاری از انقلاب های دیگر با یک جرقه کوتاه و یا مطالبه صنفی به نتیجه نرسیده است و  از زمان شروع حرکت امام خمینی (ره) تا تحقق آن، دوران ۱۵ ساله پرورش‌ با اهداف متعالی رقم خورده است.
وی  عنوان کرد: بسیاری از مطالبات  مردمی در  گفتمان انقلاب جای دارد و نیاز  نیست درجایی فراتر از  نظام جمهوری اسلامی آن را دنبال کنیم زیرا چتر انقلاب، مردم و مطالبات مردمی را پوشش می‌دهد و ضروریست  در این مسیر دستگاه های اجرایی به مطالبات مردم پاسخگو باشند ، خط‌کشی‌های مختلف را کنار گذاشته و به مردم فرصت دهند تا احساس کنند که گفتمان انقلاب برای مطالبات مردمی هدف دارد و رسیدگی به خواسته های جامعه در درون گفتمان انقلاب تداوم خواهد داشت.
سرپرست استانداری یزد در پایان گفت: برنامه‌ریزی برای جمع بندی پیشنهادات دستگاه های اجرایی و نظرات کارشناسی نسبت به لایحه بودجه در استان آغازشده تا این موضوعات  جهت پیگیری و تحقق شرایط مناسبی در وضعیت بودجه استان  به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه  شود.
 
 
 
منبیع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..