مهارت‌آموزی و کسب آمادگی برای زندگی مهمترین اهداف آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مهارت‌آموزی و کسب مهارت مهمترین اهداف آموزش و پرورش است گفت: خانواده‌ها باید استفاده فرزندانشان از شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنند.

به گزارش یزدی نیوز عباسعلی دانافر در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان یزد که با حضور نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد خانواده‌ها را بزرگترین سرمایه‌های آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه‌های مختلفی در مدارس نیاز است که برگزار شود، باید از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و خانواده‌ها بهره برد.

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش آماده کردن دانش آموزان برای زندگی آینده و کسب مهارت‌های مختلف در اجتماع است گفت: آماده کردن دانش آموزان برای زندگی آینده و کسب مهارت‌های مختلف، مدرسه به تنهایی قادر به این عمل نیست و در این زمینه نیازمند کمک و همراهی همه نهادها و ارگان‌های دولتی در سطح استان هستیم.
 
وی با بیان اینکه امروزه دانش آموزان به غیر از مدرسه و خانواده از طریق شبکه‌های اجتماعی با عوامل بیرونی دیگری سر و کار دارند خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی که در دسترس جامعه قرار گرفته و سبب تغییر رفتار و تاثیر گرفتن افراد می‌شود نیازمند این مسئله است که برای آن برنامه ریزی شود.
 
دانافر یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی مختلفی که در اختیار همه سنین قرار گرفته ممکن است که آسیب‌های مختلفی را به وجود آورد که والدین باید آن را مدیریت کنند تا در آینده با مشکل اساسی‌تری روبه‌رو نشوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در پایان گفت: به طور کلی آموزش و پرورش هدفش به معنای تعلم و تربیت و جامع پذیر کردن نسل کودک و نوجوان است یعنی آن‌ها تربیت شوند و بتوانند هم خودشان و هم جامعه را اداره کنند که این مسائل نیاز به تلاش و همت همگانی دارد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..