«‌جام معرفت» در دادگستری‌های کل کشور اجرا می‌شود

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: «‌جام معرفت» در دادگستری‌های کل کشور اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد مسعود معصومی لاری  در جمع مسئولان فرهنگی حوزه‌های قضایی و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان یزد، اظهار داشت: کار فرهنگی خلاصه در برنامه‌های ابلاغی نیست و مسئول فرهنگی باید در تمام مراحل و ارکان کاری خود بهترین فرد در انجام امور شغلی و خدمت‌رسانی به مردم باشد.

 
وی تصریح کرد: عرصه کار فرهنگی یک عرصه گسترده و پهناور است و از این رو فکر فرهنگی نیز باید یک فکر گسترده، حرفه‌ای و خلاق باشد.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: برخی کار فرهنگی را منوط به تخصیص بودجه فرهنگی می‌دانند و همواره از کمبود اعتبار و امکانات گلایه دارند که این صحیح نیست و هنر آن است که یک فرد فرهنگی در عین کمبود اعتبار و امکانات با تکیه بر خلاقیت و اندیشه خود یک کار فرهنگی ماندگار و اثر گذار انجام دهد.
 
وی بر انجام برنامه‌های فرهنگی در حوزه خانواده تأکید کرد و گفت: در سنوات اخیر فعالیت‌های خوبی در حوزه خانواده صورت گرفته، اما باید در این زمینه بیشتر کار کرد و برنامه‌های بیشتری در حوزه خانواده تدوین و اجر کرد.
 
معصومی لاری، توازن بخشی امور فرهنگی را خواستار شد و گفت: باید ضمن اجتناب از فعالیت‌های قشری، برنامه‌های فرهنگی به گونه طراحی و اجرا گردد که تمام مخاطبان را درگیر نماید و همه از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شوند.
 
وی توزیع زمانی، مکانی و ایجاد تعادل در برنامه‌های فرهنگی را اولویت امسال ذکر کرد و افزود: با رصد انجام شده از مرکز در سال گذشته، وضعیت کار فرهنگی در مراکز استان‌ها به مراتب بیشتر و بهتر از شهرستان‌ها بوده و تمرکز بیشتر برنامه‌ها در ماه‌های پایانی سال بوده است.
 
وی تصریح کرد: از این رو باید نسبت به تعادل بخشی آن اقدام کرد و ضمن توزیع برنامه‌های فرهنگی در طول سال، حوزه‌های قضایی و شهرستان‌ها را نیز همسو و همراه با مراکز استان دخیل در برنامه‌های فرهنگی کرد.
 
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه، از جام معرفت به عنوان یکی از بهترین و کیفی‌ترین طرح‌های فرهنگی در سنوات اخیر یاد کرد و گفت: جام معرفت که یک طرح کتابخانی جمعی است و افراد به صورت تیم با مطالعه کتاب تعیین شده به رقابت با تیم‌های رقیب می‌پردازند، یک طرح بسیار دقیق، جذاب و هوشمندانه است که ابتدا از دادگستری شروع شد و در مراحل بعدی در کل کشور و برای همه دستگاه‌ها اجرا می‌گردد.
 
وی ادامه داد: طرح جام معرفت در یک رقابت جذاب و هیجان انگیز میل به مطالعه و رقابت در کتابخوانی را افزایش می‌دهد و اهداف بسیار خوب و ارزشمندی را محقق می‌سازد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..