رئیس پلیس راه استان یزد:

محور یزد ـ‌ کرمان حادثه‌خیزترین محور استان یزد است

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: محور یزد ـ کرمان و بالعکس، حادثه‌خیزترین محور استان یزد است و به طور قطع کنترل آن در کاهش آمار تصادفات جرحی و فوتی اثرگذار است.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ مسعود قانع در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات راهداری و رؤسای پلیس شهرستان‌های استان یزد با اشاره به کاهش ۱۹ نفری تعداد تلفات جاده ای استان یزد اظهار داشت: میزان تلفات جاده‌ای در محورهای استان یزد طی هفت ماه امسال با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

 
وی با ارائه آمار تفکیکی میزان تلفات در محدوده‌های پلیس راه استان بیان کرد: پاسگاه مهریز با کاهش هفت نفری کاهش ۱۹ درصدی، پاسگاه پلیس راه یزد ـ شیراز با افزایش سه نفری تلفات افزایش ۱۵ درصدی، پاسگاه پلیس راه اردکان ـ نایین با کاهش پنج نفری تلفات کاهش ۲۵ درصدی، پلیس راه یزد ـ طبس با افزایش یک نفری تلفات افزایش ۱۱ درصدی، پلیس راه بافق ـ بهاباد با کاهش هفت نفری تلفات کاهش ۳۶ درصدی و پاسگاه پلیس راه اردکان ـ چوپانان با کاهش چهار نفری تلفات کاهش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
 
رئیس پلیس راه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل بین فرماندهان پاسگاه‌ها و روسای راهداری شهرستان‌های استان یزد تاکید کرد و بیان داشت: در این سه ماه باقی‌مانده از سال، می طلبد که نظارت بیشتری در سطح جاده ها وجود داشته باشد زیرا با توجه به اینکه خوشبختانه پارسال آمار پایین متوفیان را در سطح استان را شاهد بودیم، امسال بروز حادثه می‌تواند افزایش آمار تلفات جاده ای را به دنبال داشته باشد.
 
وی همچنین با بیان اینکه طرح زمستانه از هفته آخر آذرماه آغاز می شود، خاطرنشان کرد: مانور طرح زمستانه از ۲۲ آذر آغاز می شود و با توجه به اینکه اعلام شده بارندگی ها در سطح استان افزایش می‌یابد، به طور قطع کار سنگین‌تری خواهیم داشت.
 
قانع یادآور شد: یزدی‌ها و رانندگان بومی یزد نسبت به رانندگان سایر استان‌ها، تجربه کمتری در زمینه رانندگی در جاده‌های برفی و یخی دارند بنابراین اگر برفی ببارد یا بارندگی و یخبندان شود، همه غافلگیر می شوند.
 
وی تصریح کرد: لازم است در مناطق برفگیر تیم‌های ویژه استقرار یابند و توجه جدی‌تری داشته باشند ضمن اینکه طرح زمستانه اصلی پلیس راه، در محور یزد ـ شیراز اجرا می شود و ۲۴ ساعته یک واحد گشتی در این گردنه مستقر خواهد شد تا گردنه علی آباد مسدود نشود.
 
رئیس پلیس راه استان یزد خاطرنشان کرد: برای سایر گردنه ها نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده اما لازم است هم راهداری و هم پلیس نسبت به گردنه ها توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد مسدود شدن جاده نباشیم.
 
وی همچنین تاکید کرد: تدبیری شود که از سوی شرکت‌های مسافربری برای اتوبوس‌های فاقد تجهیزات زمستانی، صورت وضعیت مسافر صادر نشود البته ما در پاسگاه‌ها تجهیزات را بررسی و کنترل خواهیم کرد.
 
قانع در بخش دیگری از سخنان خود، محور یزد ـ کرمان و برعکس را یکی از محورهای بحرانی استان یزد دانست و افزود: بیشترین میزان تلفات جاده‌ای در این محور رخ می‌دهد و گرچه اقدامات بسیاری برای ایمنی جاده انجام شده اما هنوز مشکلات بر قوت خود باقی است و لازم است با حضور کارشناسان، این مسیر از ابتدا تا انتها بررسی و مشکلات آنها احصا و برطرف شود.
 
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم این محور را کنترل کنیم به طور قطع در آمار تلفات فوتی و جرحی استان اثرگذار خواهد بود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..