طرح ماد در مدارس میبد اجرایی می‌شود

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای طرح ماد در مدارس میبد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی شایق» در حاشیه برگزاری کارگاه تربیت مربی طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان(ماد) در میبد گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان، طرحی است که طی آن دانش‌آموزان خود به ارائه راه‌حل‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند . 

 
وی با اشاره به اجرای این طرح برای اولین بار در استان در شهرستان میبد، افزود: این طرح در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با هدف جلب حمایت و توانمند‌سازی مخاطبان که در حال حاضر دانش‌آموزان پایه هشتم تعریف شده‌اند، است.
 
وی بیان کرد: دانش‌آموزان پایه‌ی هشتم با توجه به این که در دوره اول نوجوانی و بلوغ به سر می‌برند و ممکن است با گرایش‌هایی که به نوجوانان و هم سن و سالان خود دارند، با یکسری خطرات و مشکلات مواجه باشند، در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرند . 
 
رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با اجرای این طرح به راه‌حل‌هایی خلاقانه و جدید و نویی که تراوش ذهن خود دانش‌آموزان است با تسهیل‌گری معلمان دروس مطالعات اجتماعی، تفکر و سبک زندگی و نیز مشاوران مدارس پرداخته می‌شود . 
 
وی با اشاره به قرار داشتن دانش‌آموزان پایه هشتم در سنین ۱۲ تا ۱۵ سال، افزود: این دانش‌آموزان به علت قرار گرفتن در دوران بلوغ و مواجه شدن با تغییرات هورمونی، شناختی، روانی و همچنین حس استقلال طلبی، هیجانات، ریسک‌پذیری و بحران‌های هویتی که در وجود آنها شکل می‌گیرد، به سمت طرح‌های کوچکی سوق داده می‌شوند تا بتوانند از طریق مشارکت اجتماعی و کار گروهی، آسیب‌ها را با توجه به بافت و فرهنگی که در آن زندگی می‌کنند، رصد نمایند . 
 
شایق افزود: نقش آفرینی دانش‌آموزان در این طرح می‌تواند در آینده‌ی دانش‌آموزان و مشاغل آینده آنها بسیار تاثیر‌گذارخواهد بود . 
 
این مسئول در ادامه با اشاره به این که طرح ماد در تمام مدارس متوسطه دوره اول و در پایه هشتم شروع خواهد شد، اظهار کرد: با تامین اعتباری که توسط بهزیستی و آموزش و پرورش شده است ، در اواخر فروردین ماه سال آینده از طرح‌هایی که عملی شده است، به صورت ویژه تقدیر خواهد شد . 
 
گفتنی است، در این نشست روسای آموزش و پرورش و بهزیستی میبد نیز به ایراد سخن پرداختند.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..