با تاکید بر تسهیل در سرمایه گذاری؛

پروژه های نیمه تمام استان به بخش خصوصی واگذار می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بر ایجاد جذابیت و تسهیل در سرمایه گذاری توسط دستگاه های اجرایی تاکید و از 173 پروژه ارزیابی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزجلسه بررسی وضعیت پروژه های نیمه تمام استان با حضور  « محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و معاونین برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ها برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بیان کرد: هر ساله با تعداد زیادی از پروژه هایی که در سال های گذشته شروع شده و هم چنان عملیات اجرایی آن ادامه دارد و یا با توجه به نیاز استان تعدادی از پروژه های جدید شروع می شود و در سال های بعد نیز برای تکمیل نیازمند تامین اعتبار هستند,مواجه می شویم.
« محسن صادقیان » افزود:با توجه به شرایط اعتباری دولتی  و تخصیص های اندکی که به پروژه های عمرانی تزریق می شود در تلاشیم زمینه واگذاری پروژه های مختلف  اعم از پروژه های جدید؛نیمه تمام و قابل بهره برداری به بخش خصوصی را فراهم سازیم.
صادقیان اظهار داشت:در گام اول در استان ۱۷۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان شناسایی شده که برآنیم  این پروژه ها با شرایط مختلف و ایجاد جذابیت به بخش خصوصی واگذار شوند.
وی خاطرنشان کرد: فعالان بخش خصوصی در عرصه های مختلف اعم از داخل و خارج استان می توانند در اتمام این پروژه ها مشارکت کنند و روش های مختلفی نیز برای واگذاری و جذب همکاری قابل مذاکره و انجام است.
معاون استانداری یزد گفت:در حال حاضر در استان بالغ بر هزار و ۷۰۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد و برای تکمیل این پروژه ها نیز  اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است; باتوجه به اعتبار هر ساله استان که کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه ها تزریق می شود ،نیازمند زمان زیادی برای تکمیل این فرآیندها هستیم.
صادقیان افزود: امید است با جذب همکاری و واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی بتوانیم این مسیر  تکمیلی را سرعت بخشیده و تسهیل کنیم زیرا ۳۰ درصد از این پروژه ها با پیشرفتی بالغ بر ۶۰ درصد و ۷۰ درصد پروژه ها نیز  پیشرفتی کمتر از ۵۰ درصد دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در پایان گفت:پروژه‌های استان از جنس احداث، بازسازی، تجهیزات، تعمیرات و بهسازی هستند  که در راستای به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها بیش از بیش بایستی تلاش کرد. 
در این نشست گزارشی از سوی نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از وضعیت پروژه های استان و شیوه های واگذاری ارائه و به ابهامات طرح شده از سوی حاضران در جلسه پاسخ داده شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..