وجود ۱۴۰ راس آهوی مولد در باغ آهوی مهریز

مدیر مجموعه باغ آهوی مهریز گفت: در حال حاضر این مجموعه تکثیر و پرورش آهوی کشورمان دارای 140 راس از گونه است و تعداد زیادی از آنها را نیز به دیگر مراکز تکثیر در کشورمان انتقال داده است

به گزارش یزدی نیوز«عباس شریفی» تصریح کرد: این مرکز پرورش آهو از سال ۱۳۸۶ با ۱۳ راس آهو فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با ۱۴۰ راس آهو در حال فعالت است.

 
وی ادامه داد: در این مدت همچنین علاوه بر پرورش آهو با مجوز‌های صادره از سوی محیط زیست و دامپزشکی، گونه‌های قوچ و میش، گوزن زرد، گوزن اروپایی، مارال، جبیر و انوع پرندگان به این مجموعه اضافه شده است . 
 
شریفی خاطرنان کرد: مجموعه باغ آهو در مهریز نخستین مرکز پرورش و نگهداری آهوی ایرانی است و بیش از ۱۰۰ نوع پرنده و ده‌ها گونه علف‌خوار وحشی در آن نگهداری می‌شوند.
 
این مسئول، مجموعه باغ آهو شهرستان مهریز به وسعت ۱۰ هکتار در ۳۵ کیلومتری جنوب شهر یزد در ابتدای جاده روستای تاریخی سریزد واقع شده  است.
 
«محمد رضا خدارحمی» رییس اداره محیط زیست شهرستان مهریز گفت: این مجموعه می‌تواند در راستای تکثیر و پرورش گونه‌های مختلف، فراهم آوردن شرایط آشنایی بیشتر مردم و علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش موثر واقع شود . 
 
وی آشنایی با زیستگاه‌های مختلف ایران از جمله زیستگاه‌های کویری، جنگلی، کوهستانی و دریایی را از اهداف مهم ایجاد این مجموعه دانست و گفت‌: ایجاد چنین مراکز در کشور یکی از اهداف  مهم محیط زیست است تا از گنجینه و ذخایر ژنتیکی گونه های جانوری تکثیر و نگهداری شود . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..