گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه یزد

نماینده یزد و اشکذر گفت جنگ آینده جنگ علمی است و دانشجویان نقش تاثیر گذاری در پیروزی این جنگ علیه آمریکا بر عهده خواهند داشت.

به گزارش یزدی نیوزمراسم گرامیداشت شانزده آذر روز دانشجو با حضور دانشجویان و تشکل های دانشجویی در دانشگاه یزد برگزار شد. 

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی  در این مراسم ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ گفت: جنگ آینده جنگ علمی است و دانشجویان نقش تاثیر گذاری در پیروزی این جنگ علیه آمریکا بر عهده خواهند داشت.
موسوی در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی و جامعه علمی کشور در طول چهل سال گذشته گفت: با تلاش های علمی که در کشور در حال انجام است به طور یقین پیروزی از آن ما خواهد بود.
در این مراسم همچنین نمایندگان هر یک از تشکلهای دانشجویی به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص مسائل روز جامعه  و دانشگاه پرداختند.
  16 آذر ماه به پاس مجاهدت ها و استکبارستیزی دانشجویان به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است. در ۱۶ آذرماه سال ۳۲  جمعی از دانشجویان فعال سیاسی در پی کودتای ننگین انگلیسی آمریکایی در کشور به بهانه ی از سر گرفتن روابط ایران و بریتانیا و سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران  در دانشگاه سخنرانی کردند. دولت وقت برای جلوگیری ازاقدامات بعدی دانشجویان،به دانشگاه تهران هجوم برد و صدها نفر از دانشجویان را دستگیر و زخمی کرد. که در این روز ۳ دانشجوی معترض رژیم طاغوت به شهادت رسیدند. به همین دلیل ۱۶ آذر ماه  از سوی کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور که مرکز اجتماع و مباحثه ی مخالفان حکومت پهلوی در خارج از کشور بود ، روز دانشجو نامیده شد.
هرسال دانشجویان کشورمان به یاد شهدای انقلاب این روز را گرامی می دارند.
 
 
منبع:خبزگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..