معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تاکید کرد:

پیگیری مطالبات دولتی شهرداری ها به منظور تهاتر از طریق اسناد خزانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جلسه با شهرداران استان بر اقدام سریع و پیگیری در موضوع مطالبات شهرداری ها از دستگاه های دولتی به منظور تهاتر حساب های فی مابین از طریق اسناد خزانه تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزجلسه هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه مطالبات شهرداری ها از دستگاه های دولتی به منظور تهاتر حساب های فی مابین از طریق اسناد خزانه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، مدیرکل امور اقتصادی و دارائی ،شهرداران سراسر استان و مدیران دستگاه های اجرایی متولی تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت:باتوجه به ابلاغ بخشنامه اسناد خزانه اوراق تسویه نوع اول و دوم  و هم چنین بدهی شهرداری ها به پیمانکاران طرف قرارداد خود که منابع این اسناد بدون تعیین سهمیه برای استان ها و به صورت سراسری تعیین شده است،شهرداران استان نسبت به این موضوع با سرعت و جدیت اقدام نمایند.
« محسن صادقیان» افزود: اوراق تسویه نوع اول برای تهاتر بدهی پیمانکاران در قبال بدهی مالیاتی قابل استفاده است و اوراق تسویه نوع دوم نیز برای تهاتر طلب پیمانکاران،اشخاص و شرکت های دولتی که از دولت طلبکار هستند اما به سیستم بانکی بدهکارند،تعریف شده تا بتوانند مطالبات خود را از این طریق دریافت کنند.در ضمن شهرداری ها می توانند طلب خود را از دستگاه های اجرایی استان نیز از طریق این اسناد تهاتر نمایند.
صادقیان بیان کرد:با استفاده از این ظرفیت قانونی به وجود آمده در قالب تهاتر بسیاری از مطالبات شهرداری ها از دستگاه های دولتی تعیین تکلیف می شود و لازم است شهرداران با دقت وضعیت پروژه هایی که با اعتبارات دولتی انجام شده و یا سایر بدهی و بستانکاری ها را روشن و از این فرصت برای مدیریت مالی موثر بهره مند شوند.
 
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..