دادستان یزد خبر داد؛

انجام بیش از ۵۰ مورد بازرسی از مراجع انتظامی شهر یزد

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: به طور متوسط هر هفته دو بار از مراجع مختلف انتظامی شهرستان یزد بازرسی قضائی صورت گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز«علی اکبر شمس» در جلسه شورای معاونین دادگستری استان یزد اظهار کرد: با هدف افزایش تعامل، شناسایی نقطه ضعف‏‎ها، تقویت نقاط مثبت و رفع موانع احتمالی، بیش از ۵۰ مورد بازرسی از مراجع انتظامی در شهرستان یزد در هفت ماهه سال جاری صورت گرفته است که آثار بسیار ارزشمند و مثبتی از جمله ارتقاء کیفیت خدمات قضایی و انتظامی به مراجعین و استاندارسازی بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه ها را به دنبال داشته است.

 
وی از برگزاری ۲۳ مورد دوره آموزشی ویژه ضابطین خبر داد و گفت: با حضور و همکاری معاونین و قضات مجرب دادگستری در سال جاری ۲۳ دوره آموزشی ویژه ضابطین برگزار شده و جهت ارتقاء کیفیت تحقیقات  و رعایت حقوق شهروندی آموزش‏‎ های لازم به ضابطین داده شده است.
 
این مقام قضایی به اجرای برنامه‏‏‎های تعالی فرهنگی در دادسرای مرکز استان اشاره و عنوان کرد: جلسات متعددی در دادسرای یزد تشکیل و از اساتید بنام اخلاق و سخنرانان مذهبی جهت حضور در جمع کارکنان اداری و قضائی دادسرا بهره گرفته شده که آثار مثبت آن در بازرسی های میدانی و اخذ بازخورد در ملاقات های مردمی مشخص شده است.
 
وی بر نظارت دقیق و دقت بر حسن اجرای کار تأکید کرد و افزود: پاسخگویی مناسب به مردم، ایجاد فرصت کافی جهت ملاقات مردمی و نظارت دقیق بر مجموعه تحت امر از جمله اقدامات در جهت ارتقاء رضایت‎مندی مردم از دستگاه قضایی است که مدنظر مدیریت دادسرای یزد قرار گرفته است.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در پایان نیز راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه تصادفات را نیز ضروری دانست و گفت: تشکیل شورای حل اختلاف ویژه تصادفات، اقدامی به نفع مردم، دستگاه قضایی و بیمه‏‎هاست تا پرونده های موضوع تصادف حتی الامکان سریعتر رسیدگی و تعیین تکلیف شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..