برگزاری جشن کتاب در دانشگاه یزد

جشن کتاب با حضور جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان با هدف تشویق دانشجویان به مطالعه کتاب در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیر امور فرهنگی دانشگاه یزد در این مراسم هدف از برگزاری این نشست را تشویق کتاب‌خوان‌ها به مطالعه بیشتر و انس بیش از پیش دانشجویان با کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

دکتر ابوالفضل مرشدی با اشاره به برنامه های اجرا شده در هفته کتاب شامل نمایشگاه کتاب با تخفیف قابل توجه، رُل کتاب و مسابقه کتابخوانی، مناظره و گفت و گو و معرفی کتاب و رادیو کتاب افزود: همه این برنامه ها را خود دانشجویان در قالب تشکل ها، انجمن ها و کانون های دانشجویی برنامه ریزی و اجرا کردند و تصمیم گرفته شد با همراهی همین دانشجویان جشنی هم به نام جشن کتاب برگزار شد تا اعلام کنیم کتاب هم می تواند جشن داشته باشد و به ما حال خوش هدیه دهد.
وی اشاره کرد : جشن کتاب در امتداد پویش دانشجوئی حال خوش خواندن است و مدیریت دانشگاه و از جمله امور فرهنگی بر این باورند چنین رویدادهایی با موضوع کتاب و حاصل کار گروهی در راستای افزایش مهارت های عمومی و گفت و گوی جمعی دانشجویی هم‌سنگ کارکرد اصلی دانشگاه است که تشکل ها و انجمن ها چنین اهدافی دارند.
دکتر محمد خدادادی عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی نیز در این مراسم، با طرح این پرسش ها که ما چه کسی هستیم؟ چرا هستیم؟ کجا هستیم؟ و تا کی هستیم؟ اظهار کرد: شاید سخت ترین سوالات، ساده ترین سوالات بشری باشند، سوال این است که آیا ما جنسیت و لباس مان هستیم، ما شغل یا مدرک تحصیلی مان هستیم؟ به طور یقین هیچ انسان عاقلی خودش را به عنوان جسم، ظاهر و حتی ملیت و جنسیتش نمی داند، پس حقیقتا ما کی هستیم.
وی گفت : شما اگر مورد این پرسش قرار بگیرید چه پاسخی می دهید؟ یکی از سوالات مهمی که انسان با آن در مسیر سلوک خود درگیر است، «چرا بودن است»؛ اگر وجود ما محصول تکامل است چرا این تکامل رخ داده است؟ اگر وجود ما نمودی از ذات لایزال الهی است، چرا حق تعالی چیزی غیر از خود را متجلی کرد و آفرید؟ ما تا کی هستیم؟ یعنی برای پاسخ دادن به این سوالات چه قدر وقت داریم؟ ما مدت کوتاهی در این دنیا زمان داریم تا پاسخ این سوالات را بدهیم که کمال انسانیت را می سازند.
وی با تأکید بر اینکه حقیقتاً اگر تفکر و اندیشه را از انسان بگیریم چیزی جز پوست و استخوان در حد جماد و نبات از آن باقی نخواهد ماند، افزود: کوه ها با نخستین سنگ ها ساخته می شوند و انسان با نخستین اندیشه ها، اگر ما می اندیشیم، پس هستیم. ما به اندازه ای که می اندیشیم وجود داریم، هر کس بیشتر می اندیشد بیشتر وجود دارد.
دکتر خدادادی با تأکید بر اینکه پایه اندیشه مطالعه است، افزود: بدون مطالعه اندیشه شکل نمی گیرد و سرانه مطالعه درکشور ما بسیار پایین است و این نشان می دهد که ما مطالعه نمی کنیم و نمی اندیشیم و اینکه خداوند در کتاب خود به قلم و کتابت قسم می خورد و بیش از خود به اندیشه و مطالعه تاکید می‌کند و ما این همه دعوت به تدبر و تعقل را نادیده می گیریم.
مرشدی  با دعوت از دانشجویان برای شرکت در کانون تفکر و مطالعه دانشجویی دانشگاه ادامه داد: هر کدام از ما می توانیم یک نفر را کتابخوان کنیم و زیبایی آن است که بتوان در تاریکی شمعی افروخت. در جامعه ای که مطالعه نمی کنند کتاب دستت بگیری هنر است!
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..