سرپرست استانداری یزد تاکید کرد:

ضرورت ایجاد راهبرد مناسب در حوزه اشتغال استان/ توجه به بحث ایجاد شغل به عنوان یک مسئولیت اجتماعی

سرپرست استانداری یزد در کارگروه تخصصی اشتغال با تاکید بر ضرورت ایجاد راهبرد مناسب در حوزه اشتغال استان، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز لازم است به بحث ایجاد اشتغال به عنوان یک مسئولیت اجتماعی توجه کنیم.

به گزارش یزدی نیوزکارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای این کارگروه در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

 
سرپرست استانداری یزد در این نشست بیان کرد: امروزه شرایط و موقعیت اقتصادی ‌کشور و استان در مباحث اشتغال همه ما را وادار می‌کند در هر موقعیتی که هستیم به بحث اشتغال به‌ عنوان یک مسئولیت اجتماعی توجه و نگاه کنیم.
"‌محمدعلی طالبی" با بیان اینکه انتظار این است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای ایجاد اشتغال، فراتر از وظایف خود عمل کنند، ‌ادامه داد: اگر شرایط کشور و تنگناهای اقتصادی در راستای ایجاد اشتغال تعریف شود، مطمئناً بسیاری از گره‌های فراروی جامعه باز خواهد شد و با نگاه بهتری می‌توان به حوزه اشتغال پرداخت.
وی افزود: اینکه اشتغال در استان یزد چگونه باید به وجود آید و همچنین چگونه منابع بانکی و تسهیلات در این راستا بایستی به جریان بیفتند، اقتضائات و اولویت‌هایی را می‌طلبد که خوشبختانه این سازوکارها در استان یزد وجود دارد چنانچه کمیته نظارت اشتغال و کمیته راهبردی اشتغال گویای این مسئله است.
طالبی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در بعضی از حوزه‌ها در ایجاد اشتغال به مهاجرت کمک کرده است، خاطرنشان کرد: فرصت‌های شغلی در استان یزد موجب مهاجرت افراد به این استان شده که این مهاجرت فرصت های شغلی را از افراد بومی استان گرفته است به عنوان مثال توسعه گلخانه‌ها در یزد باعث شده تا جذب اشتغال برای اتباع بیگانه در استان فراهم شود.
سرپرست استانداری یزد گفت: جایگاه استان یزد در حوزه اشتغال با فعالیت های مطلوبی که در توسعه و ایجاد اشتغال صورت گرفته، همخوانی ندارد و این جایگاه حق استان یزد نیست که این مهم برمی‌گردد به اینکه بعضی از زوایای ایجاد اشتغال دیده نمی‌شود و این نادیده گرفتن باعث می‌شود که اشتغال برای اتباع و نیروهای مهاجر فراهم شود.
وی با تأکید بر ایجاد راهبرد مناسب در حوزه ایجاد اشتغال در استان، ‌ادامه داد: توجه به نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد حضرت امام خمینی (‌ره )، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید ‌استان و در اولویت قرار دادن این نهادها مورد تأکید است و انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی مختلف استان و بخش‌های بانکی ، ما را در این راستا همراهی کنند ‌زیرا یکی از تضمینی‌ ترین ایجاد اشتغال ها در استان یزد مربوط به نهادهای حمایتی است.
طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی از گلایه‌ها مبنی بر اینکه در ‌بعضی از دستگاه ها در راستای ایجاد اشتغال پیگیری لازم صورت نمی‌گیرد، پذیرفتنی نیست و حداقل در بخش دولتی هیچ بهانه‌ای نبایستی در این راستا وجود داشته باشد و هرجایی که دستگاه‌های اجرایی در راستای ایجاد اشتغال کم‌کاری و پیگیری لازم را نداشته باشند، گزارش‌های این کم‌کاری را بررسی می کنیم تا مشخص شود علت این کمک‌کاری‌ها چیست و مشکلات مربوط به کدام نهادها می باشد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..