دانش آموزان سرمایه های اثربخش در مدیریت صحیح مصرف آب محسوب می شوند

سرپرست استانداری یزد در افتتاحیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب گفت:دانش آموزان سرمایه های اثربخش در فرهنگ سازی اجتماعی و مدیریت صحیح مصرف آب محسوب می شوند.

به گزارش یزدی نیوز« محمدعلی طالبی » سرپرست استانداری یزد در مراسم آیین افتتاحیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) از مشارکت دانش آموزانی که اندیشه و آینده نگری نسبت به زندگی خود،خانواده و جامعه را با ورود به فرهنگ سازی مصرف صحیح آب نشان می دهند قدردانی و بر ترویج این نگاه به تمام بخش های جامعه تاکید کرد.  

سرپرست استانداری یزد با تقدیر از دستگاه هایی که در اجرای طرح داناب مشارکت فعال دارند بیان کرد:نیاز جدی و روبه رو بودن استان یزد با تنگناهای مختلف برای تامین آب برهمگان روشن است و  طرح داناب اگرچه به صورت ملی در حال اجرا می باشد اما به دلیل شرایط اقلیمی و کمبود شدید منابع آبی در استان یزد اهمیتی دو چندان دارد.
«محمدعلی طالبی»  افزود: مدارس و دانش آموزان یکی از بهترین  جمعیت های قابل  سرمایه گذاری با اثربخشی بالا در مسیر فرهنگ سازی مدیریت مصرف و تامین منابع آب محسوب می شوند. 
طالبی اظهار داشت: آنچه توسط دانش آموزان فرا گرفته و نسبت به آن باورمند می شوند قابل انتقال به خانواده ، جمع های دوستان و آشنایان است و این جریان می تواند  جامعه را از پیام و ارزش های موثر سرشار سازد.
وی خاطرنشان کرد:استان یزد باید در اجرای طرح داناب در سطح کشور از جایگاهی سرآمد و موفق برخوردار باشد  تا بتوان با تکیه بر ظرفیت های فرهنگی رویکرد یزد در  قناعت آب  را در سطح ملی انتقال و عرضه کرد.
سرپرست استانداری یزد در پایان گفت: با معرفی  دانش بهره وری مناسب از منابع آبی ،حساسیت نسبت به فرهنگ سازی درمحیط اطراف و تقویت مشارکت های اجتماعی در این زمینه بخشی از نگرانی هایی که در بحث تامین آب با آن مواجه هستیم با کمک دانش آموزان و جامعه فرهنگی مرتفع شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..