با حضور وزیر اقتصاد و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس

برگزاری همایش ملی بزرگداشت روز حسابداردر یزد

دراین همایش بر نقش و جایگاه ایحسابداری در شفافیت مالی و اقتصادی و تصمیم گیری ها ی مهم تاکید شد .

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی ودارایی استان یزد همایش ملی بزرگداشت روز حسابدار با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مقامات و معاونین این وزارتخانه، صاحب نظران و اعضای جامعه حسابرسان کشور در محل وزارت اقتصاد و به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در محل سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد برگزار شد.

در این همایش دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید رحمت الله اکرمی خزانه دار کل کشور و شماری از مقامات و مسئولان این وزارتخانه در سخنانی با تبریک این روز به جامعه حسابداری و مالی کشور، نقش و جایگاه این بخش  را در شفافیت مالی و اقتصادی و تصمیم گیری های آن مهم ارزیابی و بر توجه به این جایگاه تاکید کردند و خواستار ارتباط تنگاتنگ بین بخش های اقتصادی، مالی و حسابداری و گزارش دهی به موقع، شفاف و قابل اتکا مالی شدند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در حاشیه برگزاری این همایش در جمع ذیحسابان، حسابداران و مدیران مالی دستگاههای اجرایی استان با بیان اینکه به جهت اهمیت و جایگاه حسابداری، روز و هفته ای به این منظور مشخص و نامگذاری شده است گفت: تیم حسابداری، مالی و ذیحسابی یزد نیروهای متخصص و با تجربه هستند.
علی نمازی  شرایط حساس اقتصادی کشور را یادآور شد و بر نظارت دقیق ذیحسابان و حسابداران بر امور مالی تاکید کرد و گفت: ذیحسابان باید با درک شرایط اقتصادی، حساسیت خاص، دید و نگرش صحیح، مسایل مالی را نظارت و کنترل کنند.
وی برنامه های وزارت امور اقتصادی و دارایی را برای بهبود شرایط اقتصادی و مالی خوب و امید بخش ارزیابی کرد وبر همدلی همه بخش های اقتصادی برای تحقق اهداف و برنامه های این وزارتخانه و گذر از  شرایطی که دشمنان برای اقتصاد کشورایجاد کرده اند  تاکید کرد..
معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این مراسم، کار حسابداری را مهم ارزیابی کرد و گفت: حسابداری  به تجزیه و تحلیل درآمد و هزینه کمک شایانی می‌کند، از این رو نقش آن در اقتصاد برجسته می باشد.
سعید نورایمانی  با اشاره به  این که حسابداری یک فن است و در پی کسب مهارت‌های لازم حاصل می‌شود، افزود:  علم حسابداری پایه اقتصاد امروز جامعه است.
اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی امور اقتصادی و مالی استان یزد، نقش مهمی در ارتقای جایگاه حسابداری دارد و تاکنون نشست‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در این راستا برگزار کرده است.
۱۵ آذرماه در تقویم رسمی کشور روز حسابدار نامگذاری شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..