مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

گروه‌های مردمی فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه خود را هویت‌دار کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از گروه‌های مردمی خیرخواه و داوطلب که در راستای دغدغه اجتماعی خود در سطح استان فعالیت می‌کنند خواست فعالیت خود را در قالب یک سازمان مردم نهاد، مجوزدار و هویت‌دار کنند.

به گزارش یزدی نیوزفخرالسادات خامسی‌هامانه در جلسه با سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان تفت گفت: سمن‌ها برای دولت یک ظرفیت هستند چراکه از جنس مردم و مورد اعتماد مردم هستند و اگر‌ خیری وجود داشته باشد، کمک خیرخواهانه خود را با اعتماد بهتری به سمن‌ها به عنوان فعالینی از بطن جامعه واگذار می‌کند.

به گفتۀ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، سازمان مردم نهاد و تشکل غیردولتی همانگونه که از نامش بر می‌آید، وابسته به دولت نیست اما دولت از پتانسیل سازمان‌های مردم‌نهاد برای توسعۀ کشور استفاده می‌کند از این‌رو، کمک به سمن‌ها و رفع مطالبات آنها مورد توجه دولت است.
خامسی اظهار کرد: دغدغه سمن‌ها به سرانجام رساندن نیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه در حوزه‌های اجتماعی است که این دغدغه تسریع کننده کار دولت و عامل توسعه‌بخشی جامعه است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در پاسخ به طرح  مشکلات سمن‌های شهرستان تفت در زمینه موضوعاتی چون کمبود جا، بیمه، ایاب و ذهاب و… عنوان کرد: بسیاری از این موارد را می توان از طریق هماهنگی بین دستگاه‌ها و نیز هم افزایی سازمان های مردم نهاد حل کرد.
وی افزود: در شرایط فعلی در نظر است محلی به نام خانه سمن‌ها برای استقرار سازمان‌های مردم‌نهاد اختصاص داده شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کار دفتر اجتماعی را تسهیل‌گری دانست و افزود: تسهیل‌گری این دفتر به این صورت است که درخواست‌های شما را به صورت مکاتبه‌ای به دیگر بخش‌ها منتقل می‌کند و در  پیشبرد اهداف متعالی حمایتگر شما است.
خامسی از سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌های استان خواست که مشکلات و طرح‌های خود را منتقل کنند و بدانند که دولت از ورود آنها به صحنۀ توسعه‌بخشی کشور آن هم در شرایط اقتصادی و اجتماعی امروز قدردانی می‌کند و معتقد است این حضور جز با پشتوانه معنوی نیست و شایستۀ تقدیر است.
وی همچنین خواستار شد: از آنجایی که سازمان‌های مردم نهاد مجوزدار از فرمانداری ها تعداد چشمگیری نیستند و با توجه به اینکه افراد بسیاری در سطح شهرستان‌ها در قالب کار خیر فعالیت می‌کنند؛ از این‌رو، سمن های موجود، برای هویت‌بخشی، شخصیت‌بخشی، مجوزدار کردن و قانونی بودن فعالیت این دسته از گروه‌های مردمی اطلاع‌رسانی کنند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..