رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد:

روزانه ۳۴۰ تن زباله در شهر یزد تولید می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد از تولید روزانه ۳۴۰ تن زباله در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی کاشفی‌زاده در نشستی خبری با حضور چهار تن از اعضای شورای شهر یزد در مورد میزان تولید زباله در شهر یزد و اقدامات انجام شده در راستای تفکیک زباله از مبدأ اظهار داشت: در شهر یزد که جمعیت آن به حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد، روزانه ۳۴۰ تن زباله تولید می‌شود.

 
وی بیان کرد: آموزش در زمینه تفکیک زباله از پارک‌ها آغاز شده و سطل‌های رنگی نیز به این منظور در مناطقی از شهر ایجاد شده اما در صدد هستیم که به تدریج آموزش‌ها و نصب سلطل‌های تفکیک از مبدأ را به سمت محله ها ببریم.
 
کاشفی‌ِزاده در مورد بافت تاریخی و حضور پررنگ اتباع افغانستانی در این بافت عنوان کرد: جمع‌آوری افاغنه از بافت تاریخی تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر است زیرا این مردم هستند که خانه‌های خود در بافت تاریخی را به آنها اجاره می‌دهند و تا زمانی که مردم به اهمیت بافت تاریخی پی نبرند و قلب میراث فرهنگی را در اختیار اتباع خارجی قرار دهند، در عمل کار چندانی نمی‌توان انجام داد.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه خدمات بسیار گسترده است و بازدهی آن کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است، افزود: نقص در حوزه خدمات حتی ممکن است به یک مسئله سیاسی تبدیل شود بنابراین حوزه خدمات شهری بسیار حائز اهمیت است.
 
وی در مورد وضعیت خرید و فروش ضایعات در یزد و چهره ناخوشایندی که ضایعاتی‌ها به شهر بخشیده اند، عنوان کرد: قرار بود دو زمین ۷۰ هکتاری به این امر اختصاص یابد اما مشکلاتی وجود داشت که باید رفع شود.
 
کاشفی‌زاده در مورد زنده‌گیری و عقیم سازی سگ‌های بی‌خانمان نیز بیان کرد: زنده‌گیری به مراتب دشوارتر از انهدام سگ‌ها است اما به سمت زنده‌گیری این حیوانات رفتیم و گرچه مشکلات بسیاری وجود دارد، اما فعلا این روش انتخاب شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..