نهادهای متولی ساماندهی سگ‌های ولگرد به درخواست شهرداری واکنش نمی‌دهند‌

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه علاوه بر شهرداری چند دستگاه دیگر متولی جمع‌‌آوری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های ولگرد هستند گفت: این دستگاه‌ها هیچ واکنشی به درخواست‌های شهرداری نمی‌دهند.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا قمی در نشست خبری اعضای شورای شهر با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه شهر یزد تنها شهر کشور است که به ثبت جهانی رسیده اظهار داشت: لازم است که خدمات ارائه شده در این شهر هم در حد و اندازه یک شهر جهانی باشد.

 
وی تصریح کرد: در این راستان فعالیت‌های مختلفی اجرا شد که از مهمترین این فعالیت‌ها، اقداماتی است که در رابطه با خدمات هوشمندسازی شهر به شهروندان و گردشگران ارائه می‌شود.
 
رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: قطعا برای اینکه بتوانیم خدمات هوشمندسازی برای تحقق شهر هوشمند را به جامعه ارائه کنیم، نیاز به تامین زیرساخت‌های لازم آن داریم.
 
قمی اجرای وای فای شهری را یکی از این شاخصه‌ها در راستای تحقق شهر هوشمند دانست و عنوان کرد: این طرح با همکاری میراث فرهنگی در مسجد جامع یزد اجرا شد ولی برای ادامه کار میراث همکاری لازم را نکرد و الان تنها شهرداری به دنبال آن است که در پارک‌ها و اماکن در دست شهرداری این طرح اجرایی شود.
 
قمی به مشکلاتی که سگ‌های ولگرد برای شهروندان ایجاد کرده‌اند اشاره و عنوان کرد: در ارتباط با این سگ‌ها، بحث جمع‌آوری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌ها انجام و پس از آن این حیوانات رها می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: الان ۳۰۰ سگ در کمپ مربوط به حیوانات ولگرد نگهداری می‌شوند که باید مراحل واکسیناسیون و عقیم‌سازی آنها انجام شود تا بتوانیم این سگ‌ها را به طبیعت بازگردانیم.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه زنده‌گیری و واکسیناسیون سگ‌های ولگرد صرفا وظیفه شهرداری نیست و چند نهاد دیگر هم باید در این زمینه مشارکت داشته باشند عنوان کرد: متاسفانه از سوی دستگاه‌های مربوطه هیچ گونه واکنشی در برابر درخواست‌های شهرداری و شورا انجام نمی‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..