سرانه ورزشی در یزد یک چهارم متوسط کشوری است

سرپرست فرمانداری یزد با بیان اینکه لازم است نسبت به بحث زیرساخت‌های ورزشی در یزد توجه بیشتری صورت گیرد گفت: سرانه ورزشی در یزد یک چهارم متوسط کشوری است.

به گزارش یزدی نیوز عباس حیدری  در نشست کارگروه تخصصی نقش ورزش در توسعه فرهنگی و اجتماعی یزد با بیان تدوین نظام‌نامه فرهنگی ورزش و اقدامات تئوری و عملی انجام‌ شده در این راستا اظهار داشت: ضروری است دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه‌ای به اجرای مصوبات این نظام‌نامه به‌ویژه تأمین نیازهای ورزشی معلولان داشته باشند.

 
وی تصریح نمود: سرانه ورزشی شهرستان یزد یک‌چهارم متوسط کشوری است و این کمبود در خصوص معلولان با درصد بیشتری است که نیازمند اهتمام جدی در جهت کاهش است.
 
حیدری ادامه داد: در همین راستا آمادگی داریم با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به ارتقا سطح کمی و کیفی فضاهای ورزشی محلات اقدام نماییم.
 
وی استفاده از زمین‌های بایر و تغییر کاربری زمین‌های وقفی را در ایجاد فضاهای ورزشی مؤثر برشمرد و حمایت و مشارکت دستگاه‌ها و خیرین را برای تحقق این مهم به‌ویژه در مناطق کم برخوردار خواستار شد.
 
سرپرست فرمانداری یزد ابراز امیدواری کرد ظرفیت‌های موجود با اتخاذ برنامه‌های منسجم در اختیار تمامی گروه‌ها قرار گیرد تا نمود عینی عدالت اجتماعی در جامعه محقق شود.
 
مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست نقش اثرگذار ورزش را در توسعه اجتماعی و اقتصادی انکارناپذیر دانست و گفت: توسعه ورزش و سرمایه‌گذاری در این رابطه می‌تواند علاوه بر افزایش سرمایه‌های اجتماعی کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
 
جعفر سطوتی با اشاره به تدوین نظام‌نامه فرهنگی ورزشی کشور اظهار داشت: این نظام‌نامه با رویکرد توسعه متوازن اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تدوین‌شده است و در صورت اجرا می‌تواند کمک شایانی به توسعه پایدار کشور داشته باشد.
 
وی اهمیت فراگیری این نظام‌نامه را در تمامی عرصه‌های ورزشی با اهمیت و ضروری عنوان کرد و از رسانه‌ها خواست تا اهتمام ویژه‌ای به ترویج کار فرهنگی در ورزش داشته باشند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، نشست کارگروه تخصصی نقش ورزش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه با حضور سرپرست فرمانداری یزد، مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و جمعی از نمایندگان دستگاه‌ها و ورزشکاران برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..