مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

گزارشی از کمبوددارو در یزد نداریم/تغییر روند دریافت داروی هموفیلی

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: با تمهیدات انجام شده و پرداخت‌های به‌روز به داروخانه‌ها، تاکنون هیچ گزارشی از کمبود دارو در یزد اعلام نشده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی در مورد وضعیت دارو در استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه قیمت دارو در گرانی‌های چند ما اخیر چندان دچار نوسان نشده و بخشی از داروها افزایش چند درصدی نامحسوسی داشته اند.

 
وی در مورد کمبود دارو نیز بیان کرد: بیماران خاص و صعب العلاج مشکلی در این زمینه ندارند و خوشبختانه تاکنون گزارشی از کمبود داروهای این بیماران در سطح استان اعلام نشده است.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد یادآور شد: برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه بعضی از داروخانه‌ها، نسخه‌های بیمه سلامت را نمی پیچند وجود داشت که این موضوع پیگیری شد و اکنون خوشبختانه با پرداخت به‌روز به داروخانه‌ها، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
دریجانی تاکید کرد: اگر بیماران در این زمینه با مشکلی مواجه بودند، به سرعت موضوع را با اداره کل بیمه سلامت استان یزد در مرکز استان یا ادارات شهرستان در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
 
وی در مورد داروهای بیماران خاص و ساماندهی آنها نیز  اظهار داشت: برخی بیماران به خاطر ترس از تحریم و کمبود دارو، اقدام به خرید و دپوی دارو کرده بودند که این امر هم سلامت دارو را دچار مشکل می‌کرد زیرا برخی داروها نیاز به نگهداری در شرایط خاص دارند و هم در بازار دارو مشکلاتی ایجاد می کرد.
 
دریجانی خاطرنشان کرد: طرحی را به مرحله اجرا درآوردیم که این طرح فعلا برای بیماران هموفیلی اجرا می‌شود و بر اساس آن، هر دارو بر اساس بارکد مشخص و بر اساس مصرف یک دوره، به بیمار تحویل می‌شود.
 
وی افزود: بعد از تمام شدن دارو، بیمار باید پوکه داروی خود با همان بارکد تحویلی را به داروخانه ارائه دهد تا بتواند داروی دور دوم خود را دریافت کند.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عنوان کرد: این طرح اکنون در دو داروخانه که مسئولیت تامین داروهای بیماران هموفیلی را بر عهده دارند، اجرا می شود و سایر بیمه ها نیز در اجرای آن مشارکت و همکاری دارند
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..