در استان یزد

تکمیل بزرگترین مجموعه سردخانه جنوب شرق کشور

رئیس هیات مدیره بندر خشک از تکمیل مجموعه سردخانه‌های این بندر با ظرفیت ۲۰هزار تن بعنوان بزرگترین سردخانه جنوب شرق کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل بندر خشک پیشگامان استان یزد گفت: این بندر با بهره مندی از زیرساخت های مناسب  هم اکنون اماده ارائه خدمات به واحدهای صنعتی و تجار و بازرگانان استان است.

شهسواری افزود: در مرحله اول بهره برداری از بندر خشک استان یزدهم اکنون ترمینال، خطوط ریلی، سردخانه و انبارهای بندر خشک  به بهره برداری رسیده است.
مدیر پشتیبانی بندر خشک استان یزد هم گفت: از مجموع ۱۵خط ریلی پیش بینی شده در این بندر تاکنون ۷خط آن به بهره برداری رسیده است.
رضایی نژاد رئیس هیات مدیره بندر خشک هم از تکمیل مجموعه سردخانه های این بندر با ظرفیت ۲۰هزار تن بعنوان بزرگترین سردخانه جنوب شرق کشور و مجموعه انبارهای این بندر با ده هزار مترمربع مساحت خبر داد و گفت: قرار گرفتن این مجموعه در کنار پنج راه ریلی و چهار راه مواصلاتی کشور بندر خشک استان را مکان مناسبی برای بارگیری و حمل بار به سایر نقاط کشور تبدیل کرده است.
رضایی نژاد کاهش هزینه حمل بار و کالا به تمام نقاط کشور به دلیل قرار گرفتن این بندر در مرکز کشور سهولت حمل بار و سرعت ارسال و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده کالا را از مزیت های حمل بار از طریق این بندر برشمرد.
وی گفت با بهره برداری از مرحله اول بندر خشک استان یزد زمینه اشتغال یک هزار نفر بصورت مستقیم و ۳هزار نفر بصورت غیرمستقیم فراهم شده است که این میزان با بهره برداری از مراحل دوم و سوم بندر خشک به  بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.
برای ساخت و تکیمل مرحله اول بندر خشک استان یزد ۲۰۰میلیارد تومان هزینه شده است.
برای تکمیل کامل آن به بیش از ۶۰۰میلیارد تومان نیاز است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..