مدیر کل استاندارد یزد:

بتن استاندارد و مرغوب دارای چاشنی علم و وجدان کاری است

مدیر کل استاندارد استان یزد با برشمردن اجزای تشکیل دهنده بتن، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده که هر جا علم و وجدان کاری چاشنی اجزاء متشکله بتن شود، کالای تولیدی بطور حتم استاندارد و مرغوب است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ماجدی اردکانی» در هفتمین سمینار آموزشی چالش ‎ های پیش روی بتن آماده ضمن تشریح وضعیت کیفی واحدهای تولیدی شن، ماسه و بتن آماده در استان، گفت: محصولات مذکور از سال ۱۳۸۱ مشمول استاندارد اجباری شده است.

 
وی اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان به دلیل اهمیتی که شن، ماسه و بتن آماده در ساخت و ساز دارند، با نمونه ‎ برداری از محل مصرف بتن و در صورت ضرورت مقایسه نتایج آن با نمونه ‎ های برداشتی از محل تولید موافق است و آمادگی کامل دارد که نمونه‏‌برداری را تا دو نوبت در سال هم انجام دهد.
 
ماجدی اردکانی ادامه داد: واحدهای تولیدی شن، ماسه و بتن استان یزد با همکاری انجمن صنفی مربوط، بهترین وضعیت را از لحاظ اقدامات کنترلی در کل کشور دارند و با آموزش‏های ارائه شده به تولید ‎ کنندگان، خوشبختانه روند کیفیت رو به رشد دارد.
 
دبیر کارگروه فرهنگ ‎ سازی حمایت از کالای استاندارد ایرانی در پایان نیز گفت: آب، سیمان، شن، ماسه  و هوا، اجزای تشکیل‏دهنده بتن هستند که بتن مرغوب، خوب و استاندارد با همین اجزاء ساخته می ‎ شود و بتن نامرغوب و غیراستاندارد هم می ‎ تواند با همین اجزاء تهیه شود، منتهی تجربه ثابت کرده است که هر جا علم و وجدان کاری چاشنی اجزاء متشکله بتن شود، کالای تولیدی بطور حتم استاندارد و مرغوب است.
 
گفتنی است؛ این سمینار یک روزه با حضور فعالان حوزه شن و ماسه و بتن استان، مسئولان کنترل کیفیت، مدیران دوایر دولتی و گردانندگان سمن ‎ های استان توسط شرکت بنیاد بتن جنوب شرق و با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن صنفی تولید ‎ کنندگان شن و ماسه و بتن و به میزبانی اداره کل استاندارد یزد برگزار شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..