امیردریادار شعبانی:

حضور مقتدرانه در آبهای آزاد اولویت جدی نیروی دریایی ارتش است

فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی گفت: حضور مقتدرانه در آبهای آزاد و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی ایران اولویت جدی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش یزدی نیوز امیر دریادار «مهدی شعبان‌زاده» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد که به مناسبت فرا رسیدن روز ملی نیروی دریایی انجام شده، با بیان این‌که سیادت دریایی یکی از مهمترین رسالت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: نیروی دریایی ایران ۶۷ روز بعد از شروع جنگ تحمیلی با انجام عملیات مروارید نیروی دریای عراق را کاملاً متلاشی کرد.

 
وی با اشاره به اقدامات نیروی دریایی طی هشت سال دفاع مقدس افزود: نیروی دریایی ایران در زمان دفاع مقدس با انجام بیش از ۱۰ هزار عملیات اسکورت نقش مهمی در پویا نگه داشتن شریانی اقتصادی کشور از دریا ایفا کرده است.
 
فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا گفت: بعد از اتمام جنگ نظر به فرا رسیدن چهل سالگی انقلاب اسلامی نیروی دریایی راهبردی ارتش تکالیف جدی در حوزه دریایی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
امیردریادار شعبان‌زاده در ادامه با اشاره به حضور نامشروع مستکبران در منطقه دریایی تصریح کرد: حضور قدرتمند در آبهای آزاد و تأمین خطوط مواصلاتی ایران از جمله اولویت‌های اجرایی نیروی دریایی ایران اسلامی است.
 
وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی از سال ۸۶ به صورت گذرا و از سال ۸۸ تاکنون به صورت رسمی ۵۸ ناوگروه نیروی دریایی شامل ناوشکن، زیردریایی و ناوهای لوجستیکی در منطقه به وسعت یک میلیون ۶۰۰ هزار کیلومتر حضور پیدا کردند و علاوه بر اشراف اطلاعاتی نسبت به تأمین خطوط مواصلاتی کشتی های تجاری و نفتکش ایران اسلامی اقدام کردند.
 
این مقام مسئول با بیان این‌که تاکنون ۳۰۰ درگیری برای تجاوز به مرزهای تجاری ایران اسلامی در دریا انجام شده است، گفت: خوشبختانه به واسطه حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش هیچ کدام منجر به ربایش نشده است.
 
فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانادامه داد: دلاورمردان نیروی دریایی توانستند با دریانوردی در مسافت جمعاً ۴۰۹ هزار مایل دریایی و سه هزار و ۵۱۶ روز زندگی دریایی در دماغه امید نیک در اقیانوس اطلس حضور پیدا کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حضور ایران در آبهای آزاد، اظهار کرد: لازم است که ایران به شناورهای ویژه اقیانوس و حضور در آبهای آزاد مجهز شود.
 
امیردریادار شعبانی با بیان این‌که مقام معظم رهبری به نیروی دریایی ارتش تکلیف کردند که ایران باید به ناوهای حامل موشک و قدرت نظامی عالی تجهیز شود، گفت: بعد از ۱۲ سال ناو جماران به عنوان اولین ناو تمام بومی توسط دستان مقام معظم رهبری به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق پیدا کرد.
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امروز ناو تمام بومی و پیشرفته سهند، مجهز به سلاح‌های پیشرفته و بروز جهان، در آینده‌ای نزدیک به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.
 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..