فرماندار یزد:

ظرفیت انجمن معتادان گمنام برای پیشگیری از اعتیاد استفاده شود

فرماندار یزد بر ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن معتادان گمنام برای اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه از آسیب اجتماعی اعتیاد، تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزعباس حیدری در نشست شورای هماهنگی مبارزه و پیشگیری مواد مخدر یزد ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌ شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد صنعتی و سنتی مخدر در حال فراگیر شدن است که توقف آن عزمی همگانی را می‌طلبد.

 
سرپرست فرمانداری یزد با تأکید بر اهمیت آشنایی جوانان و افراد در معرض خطر بیان کرد: ضروری است پیشگیری توأمان با آموزش برای همه شهروندان در دستور کار قرار گیرد تا آسیب‌های ناشی از این مواد کاهش یابد.
 
وی با بیان اینکه خودداری از آموزش، زمینه درگیری تعداد بیشتری از جوانان را به دنبال خواهد داشت، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها، خطبا و روحانیون به‌منظور کاستن از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
 
حیدری ادامه داد: با آگاهی بخشی از خطرات و مشکلات بهداشتی و آشنایی با عواقب ناشی از مصرف مواد مخدر می‌توان پیش از وقوع بسیاری معضلات اجتماعی، از آن‌ها جلوگیری کرد.
 
سرپرست فرمانداری یزد در بخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به فعالیت انجمن معتادان گمنام عنوان کرد: این انجمن می‌تواند به عنوان یک ظرفیت مناسب در مسیر پیشگیری از اعتیاد همچنین ارائه ‌آموزش‌های لازم در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.
 
حیدری خاطرنشان کرد: انجمن معتادان گمنام به علت تحمل آلام ناشی از مصرف مواد مخدر و ابراز همدردی با معتادان، می‌توانند تأثیر مثبتی در آموزش ترک اعتیاد در جامعه داشته باشد.
 
وی با اشاره به اهمیت شرکت در نشست گروه‌های هدف از متخصصان و افراد آموزش‌ دیده خواست تا با حضور در محلات و جشن‌ها زمینه را برای آگاهی بیشتر شهروندان از مضرات این بلای خانمان‌سوز فراهم کنند.
 
حیدری تاکید کرد: اجرای طرح‌های پیشگیرانه با مشارکت خانواده ها به طور قطع می‌تواند گامی در مسیر پیشگیری از شیوع موادمخدر به ویژه مخدرهای صنعتی در جامعه باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..