معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد تاکید کرد:

توانمندسازی مرکز خدمات سرمایه گذاری و تبدیل به پایگاه گفتمان سازی اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد به اهمیت جذب سرمایه و توان اقتصادی در بخش های مختلف استان اشاره و بر توانمندسازی مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد و تبدیل آن به یکی از پایگاه های مهم گفتمان سازی اقتصادی در کشور تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزشورای برنامه ریزی و توسعه مدیریت استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد و اعضای این  شورا در سالن کوثر برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در این جلسه گفت:مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان بر مبنای ظرفیت قانونی و نیازهای پیش رو شکل گرفته است و در برخی از استان های کشور نیز این مراکز فعالیت مداوم و موثری دارند.
«علی زینی وند» افزود:رسیدن به گفتمان واحد در موضوع سرمایه گذاری،مرکزیت بخشیدن به ملاقات های خارجی در این حوزه ، شناسایی و جهت دهی فرصت ها از نکات قابل توجه شکل گرفته در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان است و البته برای تحقق نتایج بهتر باید آسیب شناسی و تقویت توانمندی ها نیز صورت گیرد.
زینی وند بیان کرد:فعال سازی پتانسیل های مرکز خدمات سرمایه گذاری بر مبنای توانمندی های شاخص استان یزد فرصتی استثنایی محسوب می شود و با توجه به حضور افراد مرجع یزدی تبار در کشور و سایر قابلیت های استانی ،این مرکز می تواند به یکی از پایگاه های گفتمان سازی اقتصادی در کشور تبدیل شود.
معاون استانداری یزد در پایان اظهار داشت:فراهم ساختن زمینه برای تقویت پایگاهی در مسیر فرصت یابی و جذب توان اقتصادی در بخش های مختلف,استان را از فعالیت های پراکنده دور ساخته و به سمت توسعه پایدار و مبتنی بر کسب و کارهای پویا هدایت می کند. 
گفتنی است در این جلسه اهداف محوری بودجه سال ۹۸ ارائه و رویکرد پوشش تحصیلی دوره ابتدایی برای بازماندگان از تحصیل به دلایل فقر،بیماری و یا سایر مسائل اجتماعی نیز مطرح و مقرر شد کارگروهی با محوریت آموزش و پرورش و همکاری سایر دستگاه های متولی برای این موضوع تشکیل و افراد بازمانده از تحصیل شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.
پس از تائید مصوبات کارگروه زیربنایی،گزارش عملکرد و برنامه های مرکز سرمایه گذاری  استان  نیز که برای تسهیل امر سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار  شکل گرفته است ارائه و مورد تائید اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت.در پایان بر استفاده از مشارکت بخش عمومی-خصوصی در انجام پروژه های عمرانی نیز تاکید شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..